Biwak pod namiotem czy komfortowa przestrzeń do wypoczynku? Wioska Wakacyjna Glamila na Mazurach łączy i sielskość, i wygodę. Przyszłość w turystyce należy do miejsc autentycznych, które przywołują sentymenty starszych gości, a młodszych wciąga w świat natury.

Wioska Wakacyjna Glamila na Mazurach: mazurska świeżość, powrót do korzeni

Mimo że to dopiero pierwszy sezon działalności Glamilii, goście rezerwują pobyt w ciemno. Atutów w pachnącej świeżością mazurskiej Wiosce Wakacyjnej nie brakuje: brzeg malowniczego jeziora Dejguny, nowoczesna infrastruktura do wypoczynku, lokalne produkty, a przede wszystkim dzika natura 24 godziny na dobę. Nie cichnie tu szum jeziora ani kumkanie żab. Swoboda niczym na biwaku, za to bez wyrzeczeń.

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

– Myślę że my, Polacy, mamy już przesyt przepełnionymi kurortami i hotelowymi „złotymi klamkami”. Nasyciliśmy się luksusem i z powrotem szukamy miejsc do wypoczynku, które pozwalają nam na kontakt z naturą, nieskrępowaną atmosferę – przyznaje Kamila, współwłaścicielka Glamilii pod Giżyckiem.

Holenderski glamping na Mazurach

Glamping jest niezwykle popularny w Holandii, skąd sprowadziliśmy nasze namioty. To nowoczesny sposób na wakacje na campingu, łączy potrzebę kontaktu z dziką przyrodą, bez konieczności rezygnowania z komfortu, intymności.

Dziesięć zatopionych w zieleni, ale oddalonych od siebie przestronnych namiotów, a w nich wszystko to, co potrzebne do wypoczynku 4–7 osobowej rodziny: dwie sypialnie, łazienka i livingroom z wyposażonym w pełni aneksem kuchennym. Wygodny taras pozwala na celebrowanie posiłków pod chmurką, a urozmaicają je zioła i warzywa z ekologicznych mini-ogródków przy każdym z namiotów.

Wioska Wakacyjna Glamila na Mazurach: przy okazji wakacji dowiedz się, jak powstaje żywność albo jakie są cykle przyrody

– Często dzieci z dużych miast nie wiedzą jak powstaje żywność, która widzą w sklepach – przyznaje Kamila. – Przy okazji wypoczynku można poznać u nas cykle przyrody, zobaczyć jak się uprawia warzywa czy hoduje zwierzęta. Nasz ośmiohektarowy teren wyposażyliśmy w domki lęgowe dla ptaków i wiewiórek, kryjówki dla jeży, nie kosimy trawy, aby było jak najbardziej naturalnie.

Właściciele dbają także, aby wakacje w Gamilli kojarzyły się ze smakiem wiejskich produktów. Każdego ranka na gości czekają przy namiotach kosze pełne przysmaków – lokalnych serów, wędlin, domowego chleba, jaj od szczęśliwych kur i przetworów.

– Jesteśmy rolnikami i miłośnikami życia w zgodzie z naturą, lokalnych sezonowych produktów – przyznaje właścicielka. – Chcemy dzielić się i promować ten potencjał domowych wyrobów, tworzonych z sercem przez naszych sąsiadów. Robimy wszystko, aby wakacje u nas kojarzyły się nie tylko z wyjątkową atmosferą, ale i zapomnianym smakiem z małych manufaktur i gospodarstw.

Niedaleko od wioski znajduje się Mazurska Pętla Rowerowa ze szlakiem GreenVelo

Nieopodal Wioski Wakacyjnej Glamila znajduje się Mazurska Pętla Rowerowa połączona ze szlakiem GreenVelo. Do dyspozycji małych i dużych gości są rowery, a właściciele opracowali trasy rowerowe prowadzące do okolicznych zabytków i atrakcji turystycznych. A na tych, którzy wolą wypoczynek na wodzie, czeka komfortowy katamaran i kajaki. Jezioro Dajny objęte strefą ciszy to akwen dla miłośników odpoczynku niezakłóconego rykiem silników motorówek.

Wioska Wakacyjna Glamila na Mazurach: możesz wejść w tryb offline i odnaleźć kontakt z naturą

– Nie mamy telewizorów na teremie Glamili, a jedynie WI-FI z myślą o tych, którzy np. pracują zdalnie – tłumaczy właścicielka. – Za to oferujemy ciszę i atrakcje, o jakie trudno w metropoliach. Zanim otrzymaliśmy pierwsze recenzje w internecie, na portalach posypały się rezerwacje. Myślę, że przyszłość w turystyce należy do miejsc autentycznych, które oferują atrakcje dla kilku pokoleń. Zapewniamy wakacje, jakie kiedyś spędzało się u babci na wsi. Proste przyjemności, z ryczeniem krów i śpiewem ptaków w tle, z możliwością biegania boso po trawie i skubaniem warzyw prosto z grządki.