Jeśli w samochodach tak bardzo fascynuje nas przyspieszenie, to oczy wszystkich motomaniaków Warmii i Mazur powinny przyjrzeć się dynamice, z jaką rozpędza się olsztyński diler Polbis Auto. Wkrótce zmieni się wszystko, włącznie z nazwą. W zielonym sercu Warmii i Mazur tworzone biznesy też muszą dostosowywać się do tej zieleni. Szykujący się do wielkiego debiutu imponujący kompleks salonów samochodowych grupy Polbis Auto zaskakuje ekologiczną technologią nie tylko dlatego, że jego najbliższym sąsiadem jest… las.

 

Na pewno pierwszy taki na Warmii i Mazurach, a i w Polsce jeden z najbardziej imponujących. Otwierający się wiosną nowoczesny kompleks samochodowy marek Grupy VW (Volkswagen, Audi, Skoda, Cupra) to nie tylko piękne obiekty, ale też i najnowsza technologia, która wskaże trendy przyszłości w branży

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

Polbis Auto Olsztyn- nowoczesny kompleks samochodowy marek Grupy VW już wiosną w regionie

Na pewno pierwszy taki na Warmii i Mazurach, a i w Polsce jeden z najbardziej imponujących. Otwierający się wiosną nowoczesny kompleks samochodowy marek Grupy VW (Volkswagen, Audi, Skoda, Cupra) to nie tylko piękne obiekty, ale też i najnowsza technologia, która wskaże trendy przyszłości w branży. – Dostarczamy klientom nie tylko coraz bardziej fascynujące i zaawansowane samochody, ale przede wszystkim będziemy świadczyć im niespotykane dotąd usługi związane z użytkowaniem auta, a do tego potrzebujemy nowego obiektu, który zagwarantuje standard najwyższego poziomu – podkreśla Adam Fiedorowicz, prezes grupy dilerskiej Polbis Auto.

Wyjeżdżając z Olsztyna w kierunku południowej obwodnicy miasta oraz Ostródy nie sposób nie zaciekawić się okazałym kompleksem, wiosną w całości już udostępnionego dla klientów.

Wizytówka motoryzacyjna regionu będzie trzecim w kraju tak wielofunkcyjnym obiektem Grupy VW. Znajdą się w niej wyodrębniony salon Audi Olsztyn (jako jeden z pierwszych w kraju stworzony wedle najnowszej koncepcji wizualnej marki), a dalej połączone jedną bryłą, a mimo wszystko jako oddzielne salony: Cupra Olsztyn, Volkswagen Fiedorowicz i Skoda Fiedorowicz.

Nowa odsłona grupy Polbis Auto to też zmiana nazwy, tym razem firmowana nazwiskiem rodziny, która już jako drugie pokolenie buduje pozycję marki dilerskiej na rynku Warmii i Mazur. – Tworząc nowy kompleks, patrzyliśmy na jego wizję oczami naszych klientów. A forma Polbis Auto oraz marek, które reprezentujemy, mocno się rozrosła – w ostatnich czterech lat dwuipółkrotnie – stąd potrzebujemy obsługi na innym poziomie, i innej skali, bo dynamika rozwoju naszej branży tylko będzie pięła się w górę – zauważa Adam Fiedorowicz. – Jeśli dzisiaj na specjalistyczny serwis niektórzy klienci muszą czekać kilkanaście dni, albo kilka tygodni, to nowy, duży i zaawansowany technologicznie obiekt rozwiąże tę niedogodność. Chcemy wyprzedzać potrzeby klienta i być w każdym miejscu jego potrzeb.

Popis technologiczny witać będzie niemal już na wjeździe. Dosłownie. 

Sprowadzany jest amerykański system weryfikacji karoserii Body Guard, przez który obligatoryjnie przejdzie każdy samochód, który tu trafi na jakąkolwiek czynność serwisową. Po co? Oddając auto do serwisu, przejeżdża ono przez system skanerów, czujników i wysokiej jakości kamer z automatycznym doświetlaniem, które rejestrują najmniejsze nawet mankamenty nadwozia (około 500 ujęć): zadrapania, wgniotki, rysy, odpryski

Polbis Auto Olsztyn- amerykański system weryfikacji karoserii Body Guard

Sprowadzany jest amerykański system weryfikacji karoserii Body Guard, przez który obligatoryjnie przejdzie każdy samochód, który tu trafi na jakąkolwiek czynność serwisową. Po co? Oddając auto do serwisu, przejeżdża ono przez system skanerów, czujników i wysokiej jakości kamer z automatycznym doświetlaniem, które rejestrują najmniejsze nawet mankamenty nadwozia (około 500 ujęć): zadrapania, wgniotki, rysy, odpryski. Ta procedura ma rozwiać wszelkie wątpliwości, że po czynnościach serwisowych auto zostało wydane w nie pogorszonym stanie wizualnym. Dalej: weryfikowana jest geometria nadwozia oraz skanowany stan ogumienia, który na wydruku odpowiednimi kolorami zaznaczy niewłaściwą eksploatację. Wszystko z automatu trafia do pamięci systemu, a w formie wydruku do właściciela auta, który w tym momencie zapewne dotarł już do poczekalni. Zatem, obsługa nie zdążyła go jeszcze poczęstować kawą, a już poznał wstępną diagnozę samochodu. Wszystko trwa zaledwie minutę. 

Na Warmii i Mazurach taki system pojawi się po raz pierwszy. Ma usprawnić pracę serwisu, ale też w każdej chwili, np. przy odsprzedaży, będzie dostęp do zapisanych w systemie danych z przeszłości.

Szybkość obsługi serwisowej jest priorytetem dla nowego kompleksu. Jedna hala serwisowa będzie dla marek wolumenowych (15 stanowisk), oddzielna dla klasy premium (7 stanowisk). Co ciekawe, każde z tych 22 stanowisk będzie przystosowane do obsługi samochodów elektrycznych. Serwis stanie się tym samym pierwszym w regionie centrum naprawy baterii.

Szybkość obsługi serwisowej wraz z klasą premium i obsługą samochodów elektrycznych

Szybkość obsługi serwisowej jest priorytetem dla nowego kompleksu. Jedna hala serwisowa będzie dla marek wolumenowych (15 stanowisk), oddzielna dla klasy premium (7 stanowisk). Co ciekawe, każde z tych 22 stanowisk będzie przystosowane do obsługi samochodów elektrycznych. Serwis stanie się tym samym pierwszym w regionie centrum naprawy baterii.

To przyszłościowe rozwiązanie, bo Grupa VW mocno się elektryfikuje. Np. Audi ostatnią nową technologię do konwencjonalnych modeli wdroży w 2026 roku. Po tej dacie kolejne fazy rozwoju skupione będą już na pojazdach elektrycznych. Stąd przed nowym salonem będzie aż 12 ogólnodostępnych ładowarek o mocy do 150 kW.

Dzisiaj serwisy Grupy Polbis Auto naprawiają 15 tys. aut rocznie zarówno w tym mechanicznym, jak i blacharskim. W nowej lokalizacji możliwości będą o jedną czwartą większe, stąd pod intensywniejszy ruch tworzony jest duży magazyn części.

Nie ma samochodu na rynku, którego byśmy w tej strefie nie mogli naprawić. Dlatego staniemy się centrum napraw powypadkowych nie tylko dla aut Grupy VW, ale i dowolnej marki, choćby Tesli – dodaje Adam Fiedorowicz.

Polbis Auto Olsztyn – ekologiczny i samowystarczalny energetycznie serwis przy ścianie lasu

Serwis blacharsko-lakierniczy będzie dysponował strefą napraw nadwozi multimateriałowych (prócz stali, również z aluminium i kompozytów węglowych oraz włókien) zbudowanych wedle nowoczesnych technologii jakie spotyka się w autach najwyższej klasy. – Nie ma samochodu na rynku, którego byśmy w tej strefie nie mogli naprawić. Dlatego staniemy się centrum napraw powypadkowych nie tylko dla aut Grupy VW, ale i dowolnej marki, choćby Tesli – dodaje Adam Fiedorowicz. 

Sam obiekt spełnia najnowsze standardy ekologiczne i jest samowystarczalny energetycznie. Jak podkreśla prezes, obecność obiektu na Warmii, w dodatku przy ścianie lasu, zobowiązuje.

W kontekście globalnej motoryzacji najczęściej mówi się o cennych surowcach, jakimi są paliwa kopalne, no i rzecz jasna o emisji gazów cieplarnianych, które powstają w wyniku ich spalania. Ale jest jeszcze jeden wciąż niedoceniany zasób planety, który w wielu rejonach świata jest bezcenny, a w krainie tysiąca jezior być może pomijany – to woda. Gminy, również z Warmii i Mazur, apelują w okresie letnim o rozsądne gospodarowanie właśnie wodą i retencjonowanie jej, bo problem suszy nie dotyczy tylko pustyń. Dlatego każda nowa inwestycja, która z troską podchodzi do wody, cieszy planetę.

Imponujący kompleks salonów samochodowych Polbis Auto powstający na olsztyńskich Dajtkach, zakumplował się z przyrodą i też dba o deszczówkę. Wokół budynków i pod nawierzchnią parkingów zaprojektowano bowiem układ rurowych zbiorników retencyjnych o łącznej objętości 240 metrów sześciennych. Zastosowanie takiego systemu pozwoliło na zmniejszenie głębokości prowadzenia sieci, umożliwiając tym samym wykorzystanie naturalnego spływu wód bez konieczności stosowania energochłonnych i rodzących problemy eksploatacyjne pompowni wód deszczowych.

Wizytówka motoryzacyjna regionu będzie trzecim w kraju tak wielofunkcyjnym obiektem skupiającym marki samochodowe Grupy Volkswagen. Znajdą się w niej wyodrębniony salon Audi Olsztyn (jako jeden z pierwszych w Polsce stworzony wedle najnowszej koncepcji wizualnej marki), a obok, w połączonej jedną bryłą, choć mimo wszystko oddzielne, salony: Cupra Olsztyna, Volkswagen Fiedorowicz i Skoda Fiedorowicz. Zatem nowy rozdział dla firmy to też nowa nazwa, sygnowana nazwiskiem rodziny, która już jako drugie pokolenie buduje pozycję silnej dilerskiej marki na Warmii i Mazurach.

Sam kompleks będzie wyposażony w najnowszą technologię do obsługi serwisowej samochodów (każde stoisko może też serwisować elektryki), w tym dział naprawy baterii do aut elektrycznych, zaawansowany serwis blacharsko-lakierniczy do naprawy nadwozi multimateriałowych, czyli nawet najbardziej prestiżowych modeli egzotycznych marek, które są zbudowane nie tylko ze stali, ale i kompozytów.
Stojący przed ścianą lasu i oddalony zaledwie 500 m od jeziora Ukiel kompleks został tak zaprojektowany, by dla swojego naturalnego środowiska stał się przyjaznym sąsiadem. Z pozostawianym minimalnym śladem węglowym, mimo iż skala obiektu robi wrażenie.

Jest samowystarczalny energetycznie – całość zasila moc słońca. Na dachach zamontowanych jest aż 925 paneli fotowoltaicznych o mocy 440 W każdy, co daje moc instalacji 407 kW. To tyle co w 50 domkach jednorodzinnych.
Przed salonem do dyspozycji klientów będą trzy stacje ładowania, każda z czterema stanowiskami, więc jednocześnie będzie mogło się ładować 12 samochodów elektrycznych. Stacje będą posiadały jedno stanowisko o mocy 50 kW DC (prąd stały do szybkiego ładowania) oraz dwa stanowiska po 50 kW AC (prąd zmienny). Będą zaopatrzone w bezgotówkowy system rozliczania.

Ciekawie rozwiązano system odzyskiwania ciepła wewnątrz obiektu. Np. w procesach przemysłowych, typu lakierowanie i suszenie, specjalnie opatentowane rekuperatory odzyskują od 50 do 70 proc. wytwarzanego tam ciepła, które służy do ogrzewania powietrza pobieranego z chłodniejszych pomieszczeń.
Taki efektywny termoobieg będzie sterowany centralą, która stale monitorować będzie parametry różnic ciepła poszczególnych części salonu i serwisu (powietrze będzie również uzdatniane pod kątem parametrów czystości). Pozwoli to na zoptymalizowanie sposobu eksploatacji budynku w zależności od aktualnego użytkowania danych części.

W samych sekcjach sprzedażowych, w których salony będą przyjmować gości, ogrzewanie będzie w podłodze, zasilane pompami ciepła, które z kolei będą czerpać energię z fotowoltaiki.
– Naszą nową inwestycją chcemy nie tylko wprowadzić nowy standard obsługi klientów, ale też za punkt ambicji obraliśmy wizję salonu, który z pomocą najnowszej technologii stanie się obiektem maksymalnie przyjaznym środowisku – podkreśla Adam Fiedorowicz, prezes grupy Polbis Auto. – Sami przecież żyjemy w mieście, które – podobnie jak turyści – cenimy za walory przyrodnicze, więc decydując się na lokalizację w otulinie lasu, uszanowaliśmy zasady, które odwiecznie dominują w naturze.

  • Tekst: Rafał Radzymiński
  • Polbis Auto
  • VW / Audi – Olsztyn, ul. Rataja 15
    Skoda – Olsztyn, ul. Partyzantów 26
  • polbisauto.pl