Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Jak oddać osobowość biznesową i zachęcić do kontaktu z naszą firmą za pomocą zdjęć? – Mowa ciała i ubiór są tak samo ważne jak dystans do siebie – tłumaczy Agnieszka Blonka, fotograf.

Na hasło „biznes” internet podsuwa tysiące podobnych obrazków: poważny człowiek w garniturze z założonymi na torsie rękami. Czy poprawność wystarczy, aby nabrać zaufania i przekonać do swoich produktów i usług?

– Kupujemy oczami, kierujemy się pierwszym wrażeniem – zapewnia Agnieszka Blonka, fotograf specjalizująca się m.in. w sesjach biznesowych i wizerunkowych. – Zdjęcia wizerunkowe są jednym z najważniejszych elementów stron internetowych czy profili na portalach społecznościowych. Dobry portret twórcy biznesu potrafi zadecydować czy sięgniemy po jego produkt lub usługę. Chcemy wiedzieć kto za tym stoi. Zwłaszcza jeśli jest to zawód związany ze społecznym zaufaniem jak prawnik czy lekarz.

Im bardziej wyróżnimy się na tle konkurencji, pozytywnie zaskoczymy, pokażemy profesjonalizm, ale także „ludzką twarz” naszego biznesu – tym lepszy odbiór. Zanim Agnieszka zacznie pracę, stara się przełamać dystans z klientem. Bo bez względu na to czy jest to prezes korporacji, czy jego asystentka, najważniejszy jest luz i otwartość w relacjach.

– Obiektyw jest bezlitosny, wyłapuje każdą sztuczność, napięcie, grymas zniecierpliwienia – przyznaje Agnieszka. – Dlatego robię wszystko, aby sesja odbyła się w swobodnej atmosferze, która pozwoli na wzajemne zaufanie. Dużo klientów mówi mi, że mam zdolność ogarniania ludzi, tak, by uzyskać pożądany efekt na zdjęciach, a przy tym nie przestaję się uśmiechać. Choćby na sesji z udziałem 15 mężczyzn, którzy bez dyskusji podążali za moimi wskazówkami. Dzięki temu zawsze zdjęcia wychodzą tak jak ustaliłam z klientem. Nic tak nie pomaga przy pracy fotografa jak dobry klimat.

Agnieszka ma w swoim portfolio pracę dla renomowanych firm z całej Polski. Pomysły na sesje rodzą się często podczas rozmowy poprzedzającej sesję. Bierze na warsztat nie tylko branżę klientów, ale też pasje, formy spędzania wolnego czasu czy wspólne zainteresowania w firmie. Jak choćby sportowa „zajawka” pracowników olsztyńskiej firmy handlowej, której zdjęcia zamieściliśmy na naszych łamach. Na sesji w przestrzeni biura pojawiły się narty, rolki czy zestaw do golfa.

– Przy zdjęciach wizerunkowych warto przełamać schemat, uruchomić poczucie humoru, poszukać metafory – dodaje fotograf. – Mowa ciała, ubiór i otoczenie na zdjęciu ma ogromne znaczenie, ale niesztampowe zdjęcia pobudzające wyobraźnię i pokazujące inne oblicze firmy, najlepiej zapadają w pamięci i wzbudzają sympatię odbiorcy.

Zdjęcia biznesowe rządzą się swoimi prawami i mają za zadanie przedstawić samą postać. Dzięki ich prostocie można wykorzystać je np. w artykule eksperckim czy wywiadzie. Wykonywane są w studio lub w plenerze, ale uwaga jest skupiona na osobie. Najistotniejsza dla dobrego odbioru jest jej otwarta poza i szczery uśmiech.

– To zazwyczaj zdjęcia w schludnym, stonowanym ubiorze – tłumaczy Agnieszka. Naturalny makijaż wizażystki wydobywa głębię spojrzenia i ukrywa niedoskonałości. Charyzma, profesjonalizm, zaufanie – aby je pokazać, nie trzeba uciekać się do trików. Odpowiednia atmosfera na planie zdjęciowym i doświadczenie fotografa wystarczą, aby wydobyć to, co mamy do zaoferowania światu.

Tekst: Beata Waś, obraz: Agnieszka Blonka

Agnieszka Blonka – Fotografia 

www.blonka.pl 

e-mail: info@blonka.pl 

tel. +48 604 099 245 

fb/AgnieszkaBlonkaFotografia