Co stanowi o tym, że dana firma szybko daje się polubić i zostawia w pamięci same pozytywne skojarzenia? Odpowiedzi szukamy w agencji kreatywnej Do-Brze. 

Pomagam firmom zaprzyjaźnić się z klientami – jednym najprostszym zdaniem opowiada o sobie Magda Brzezińska, właścicielka agencji kreatywnej Do-Brze. Prowadząc social media, pisząc treści na strony internetowe, a wcześniej je projektując oraz tworząc czytane chętnie newslettery, buduje wokół firmy zaangażowaną i pełną dobrej energii społeczność.

– Najlepiej o uwagę i sympatię klientów można postarać się w social mediach. Pozwalamy tam sobie na znacznie więcej, niż na stronie internetowej, w folderze reklamowym czy artykule w prasie branżowej. Prowadząc profile firm staram się, by nie zabrakło tam humoru, ciekawostek zza kulis firmy i jej codziennego życia, które daje firmie ludzkiego oblicza. Do tego dokładam odrobinę zdrowego samokrytycyzmu – Magda zdradza przepis na skuteczne działania w social mediach. – Ludzie nie lubią nieskazitelnie poprawnych firm. Bliżej im do takich, które czasem odkrywają swoje drobne potknięcia i porażki.

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

Projektując strony internetowe Magda skupia się na user experience, czyli całości wrażeń jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z witryny. Jak podkreśla, strona będąca wizytówką firmy powinna być nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale przede wszystkim funkcjonalna, ergonomiczna i użyteczna. – Strona internetowa to kolejne miejsca poza mediami społecznościowymi, które pozwala klientom polubić firmę, zaprzyjaźnić się z nią. Po coś w końcu tam wchodzą. A jeśli znajdą tam odpowiedzi na swoje potrzeby i pytania, dodatkowo ciekawe treści i miłą dla oka szatę graficzną, marka jest krok bliżej do zyskania sympatii klienta – przekonuje Magda. – Ale należy pamiętać, że to proces długi, wymagający konsekwencji. To tak jak z przyjaźnią w życiu, nie rodzi się w jednej chwili. 

No dobrze, a gdy działalność firmy jest nudna? – Nie ma takich firm. Czy to producent gwoździ, biuro księgowe, czy zakład kamieniarski – zawsze za firmą stoi właściciel i jego zespół. Jeśli wykonują swoją pracę z pasją, już jest o czym pisać. Często sami klienci dostrzegają to dopiero, gdy zaczynamy współpracę – podkreśla Magda. – A to zazwyczaj najtrudniejsze zadanie: przekonać szefa, że treści na jego stronie czy mediach społecznościowych nie są dla niego, a dla klientów. I on może nie czuć tego sposobu komunikacji, bo niechętnie bierze do ręki smartfona, ale jego klienci już tak.

Ale okazuje się, że jednak nie każda firma może zawiązać współpracę z agencją Do-Brze. – Nigdy nie zgodzę się na pracę dla firm niemoralnych, które skupiają się wyłącznie na zysku i są w stanie zrobić wszystko, by tylko cyferki na koncie rosły – mówi stanowczo. – Chcę pracować z markami, które nie szkodzą środowisku, szanują potrzeby klientów i wytwarzają uczciwe produkty czy usługi.

Właścicielka agencji startowała w zawodzie kilkanaście lat temu jako dziennikarka, później redaktorka w ogólnopolskim dzienniku. – Załapałam się na ostatni rzut prawdziwego dziennikarstwa, dociekliwego i rzetelnego. Było się od kogo uczyć, pracowałam w ikonami tego zawodu – wspomina. – Tam nauczyłem się redagować teksty tak, by zachować autorskość, ale zwiększyć komunikacyjność i atrakcyjność tekstu. Ta umiejętność przydaje się w pracy reklamowej, ponieważ często dostaję teksty przygotowane przez pracowników firm. I choć bywają niełatwe w konsumpcji, potrafię wykrzesać z nich smaczny i lekkostrawny tekst, zachowując merytoryczny przekaz. 

Swoje umiejętności wykorzystuje też prowadząc własny portal dla lokalnych rzemieślników i rękodzielników. Na platformie wszuwarach.pl wspólnie ze koleżanką stworzyły miejsce, gdzie twórcy z Warmii i Mazur mogą prezentować i sprzedawać swoje wyroby i prace. – Od początku chciałyśmy, by było to miejsce stworzone ze smakiem, gdzie produkty opisane są doskonałym językiem, świetnie sfotografowane. Od niedawna, oprócz rękodzieła, można kupić na „w Szuwarach” lokalne przetwory, miody, oleje, herbaty i ogólnie zdrowe zasoby regionu wytwarzane przez niewielkie zakłady rzemieślnicze. 

 

Tekst i obraz: Michał Bartoszewicz

Fb: Do-Brze Magda Brzezińska

@DoBrzeMagdaBrzezinska