Nie oglądając się na niełatwą pandemiczną sytuację, HEINZ-GLAS Działdowo realizuje inwestycję, która znakomicie wpisuje się w ekologiczne trendy na rynku konsumenckim.

Firma HEINZ-GLAS Działdowo jest liczącym się w świecie producentem opakowań szklanych, która ściśle współpracuje z sektorem kosmetycznym. Może nie zawsze zwracamy na to uwagę, ale wiele prestiżowych marek perfumeryjnych aplikuje swoje pachnące produkty właśnie do pięknych opakowań z HEINZ-GLAS.

W działdowskiej hucie szkła ruszyła budowa elektrycznej wanny szklarskiej – strategicznie ważnej inwestycji.

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

Piec do wytopu szkła potocznie nazywany jest wanną. W HEINZ-GLAS Działdowo powstaje elektryczna wanna szklarska, która będzie w 100 proc. zasilana „zieloną” energią elektryczną pochodzącą z odnawialnych źródeł, np. farm wiatrowych. Ta ważna inwestycja powiększa możliwości produkcyjne firmy, ale przede wszystkim podporządkowana jest oczekiwaniom konsumentów w aspekcie rosnącego popytu na opakowania ekologiczne.

Działdowski piec szklarski będzie miał możliwość wytopu szkła PCR, czyli wykorzystującego stłuczkę szklaną ze zbiórki selektywnej.

Inwestycja ma na celu odbudowanie mocy produkcyjnych zakładu oraz dostosowanie się do zmian i wymagań na rynku szklanych opakowań kosmetycznych. – Naszą ambicją i strategicznym celem firmy jest uwzględnienie perspektywy zrównoważonego rozwoju, poczynając od zminimalizowania negatywnego wpływu na środowisko w trakcie realizacji procesów produkcyjnych, jak również realizując pozytywny wkład do lokalnej społeczności, w której działa spółka – podkreśla Bartosz Stentoft, prezes zarządu HEINZ-GLAS Działdowo.

W przyszłym roku koncern HEINZ-GLAS będzie obchodził jubileusz 400-lecia. Jak można wyczytać w filozofii bogatej historii firmy, „Kiedyś nikt nie mówił o zrównoważonym rozwoju, ale świadomość na ten temat wzrastała wraz z drzewami, które były wycinane dla potażu i w celu wytopu szkła, wraz z czasem, potrzebnym do ponownego zalesienia i z każdym pokoleniem, które prowadziło HEINZ-GLAS w przyszłość. Dziś ta przemiana trwa nadal”.

Zacytowane słowa mają znaczenie nie tylko w kontekście ekonomicznym, bo oczywiste jest, że przyszłość należy do firm, które stawiają na zrównoważony rozwój. Ważnym czynnikiem jest sama troska o ekologię i wynikający z tego dostęp do zasobów niezbędnych w procesach produkcji.

Ważny jest ponadto aspekt społeczny – coraz więcej pracowników, szczególnie młodszych generacji, chętniej związuje się i utożsamia z firmami, które z uwagą traktują temat ekologii oraz dbanie o optymalne warunki pracy.

Dlatego HEINZ-GLAS Działdowo patrzy w przyszłość optymistycznie, mimo że obecna sytuacja w Polsce i na świecie wciąż jest trudna. – Pandemia nauczyła nas elastycznego reagowania i dostosowywania oferty do bieżących potrzeb klientów. Działając strategią małych kroków, w pełnej gotowości do dynamicznej reakcji na zmieniające się realia, liczymy na szybki powrót do „po pandemicznej” normalności – dodaje prezes Bartosz Stentoft.

Tekst: Monika Kosmala-Sójka
Obraz: archiwum Heinz-Glas

HEINZ-GLAS Działdowo Sp. z o.o. 

Działdowo, ul. Wł. Jagiełły 40

+48 23 697 01 00 

sales.poland@heinz-glas.com 

www.heinz-glas.com