Co właściwie robi PR-owiec? Odpowiedzi są dwie: ładna i konkretna. Ładna, bo przecież dba o dobry wizerunek firmy. A konkretna? Tydzień pracy specjalisty z agencji Wordsmith PR wygląda mniej więcej tak…
PONIEDZIAŁEK
Kochany pamiętniczku, cieszę się, że już poniedziałek. W niedzielę wpadł mi do głowy genialny pomysł na tekst o wpływie octu jabłkowego na odchudzanie. Napiszę taki zaskakujący i pozytywny artykuł. Portale internetowe na pewno podchwycą, a nasz klient będzie zadowolony.
Po południu burza mózgów. Trzeba wymyślić hasła na baner dla producenta podłóg drewnianych, który został sponsorem ośrodka narciarskiego „Kurza Góra” w Kurzętniku. Hasła sypią się niczym śnieg w Szczyrku, niestety te najlepsze są, delikatnie mówiąc, dwuznaczne. Klient tego nie chwyci…
WTOREK
Hurra. Udało się sprzedać ekonomicznego newsa do dużej redakcji. Gazeta ogólnopolska jest zainteresowana wywiadem z prezesem! To zwiększy szansę naszego klienta na zostanie branżowym ekspertem. Czasami myślę, że nasza agencja jest jak łącznik między dwoma światami – klienta i mediów. Bez nas może nigdy by się nie spotkali.
Plan na dziś: przygotować posty facebookowe na tydzień dla trzech klientów. W sumie 21 wpisów – niby bułka z masłem, ale robota na cały dzień. Rozpraszają mnie ubolewania Ani z sąsiedniego biurka. Pisze tekst na stronę internetową dla producenta metalowych słupów z uwzględnieniem słów kluczowych dla wyszukiwarek. Bidulka…
Hasła i kreacje na banery dla producenta podłóg już gotowe. Grafik nawet szybko złapał o co nam chodzi. Teraz tylko akceptacja klienta i idzie do produkcji.
ŚRODA
Dziś dzień pisania tekstów na internetowe blogi dla trzech firm. Będzie m.in. o tym, że gęsinę podajemy nie tylko od święta, i że w Gdańsku mieszkania sprzedają się świetnie, ale te duże.
Prezes już po wywiadzie. Wrócił z rozmowy bardzo zadowolony, podobno atmosfera była swojska. Hmm…, trochę to niepokojące. Wybrałam do artykułu zdjęcie prezesa – kompetentne, ale na luzie. Czekamy na autoryzację.
Karolina z sąsiedniego pokoju jedzie jutro z klientem na zagraniczne targi. Odhacza z listy kolejne pozycje: katalogi zaktualizowane, informacja prasowa o nowym produkcie gotowa, rzeczy do zabrania przygotowane. Jeszcze tylko organizacyjny mail ze szczegółami do pracowników, którzy jadą.
Dobra nowina – aż trzy projekty banerów na Kurzą Górę spodobały się klientowi . Już lecą do druku.
CZWARTEK
Przyszedł wywiad do autoryzacji. Prezes był… zbyt otwarty. Prosto z mostu powiedział dziennikarzowi, kto jego zdaniem odpowiada za złą sytuację w branży. Teraz chce się z tego wycofać, cały tekst jest do zmiany. Negocjacje z dziennikarzem nie będą łatwe, oczywiście wszystko ma nagrane.
Uff… Artykuł zaakceptowany przez obie strony. Udało się załagodzić najbardziej kontrowersyjne fragmenty. Przed następnym wywiadem trzeba poważnie porozmawiać z prezesem.
Kurza twarz, świeżo wydrukowane banery utknęły w firmie kurierskiej. A śnieg tak pięknie sypie! Czeka mnie pewnie pół dnia wiszenia na telefonie.
Znowu nic nie zrobiłam z planowanych rzeczy. No nic, jest jeszcze piątek.
PIĄTEK
Banery się znalazły, wyglądają klasa. Plan na dziś to ułożyć… plan. Przejrzeć kalendarz na najbliższy miesiąc i pomyśleć, czy nie ma jakieś dobrej okazji, by media napisały o którymś z naszych klientów.
Tekst o diecie z octem jabłkowym podchwyciły trzy duże portale. Na facebookowym profilu firmy dyskusja pod postem rozwija się pięknie. Może teraz przygotować coś o środkach czystości z octu?
Jeszcze kilka zaległych spraw i wolne. Chyba w sobotę pojadę na narty i przy okazji sprawdzę banery klienta.
SOBOTA
Na facebooku burza pod postem o occie jabłkowym i odchudzaniu. Podobno wywołuje białaczkę. Wolne – nie wolne, trzeba się tym zająć. Całe szczęście temat mamy rozpracowany. Po pierwsze nie chodzi o ocet jabłkowy, a spirytusowy, i nie wywołuje białaczki, co najwyżej, przy nadmiernym stosowaniu, może sprzyjać anemii. Trzeba to tylko grzecznie ująć w słowa i uciąć dyskusję zanim się rozwinie.
Tekst: Magda Spiczak-Brzezińska
Obraz: ©Kaspars Grinvalds/www.shutterstock.com
Wordsmith PR Sp. z o.o.
ul. Sikorskiego 19/117, Olsztyn
www.wordsmith.pl