Połączenie pracy z pasją jest najprostszą drogą do sukcesu w biznesie. Od prawie ćwierć wieku wdraża ją w życie Krzysztof Kawczyński, właściciel Mazurek Premium Cars, największego niezależnego multidilera aut klasy premium w regionie. Miejsca zapewne znanego każdemu fanowi tej bardziej ekscytującej motoryzacji.

Ulica Lubelska w Olsztynie słynie głównie z firm działających w branży budowlanej. Pod numerem 29 jest rodzynek – motoryzacyjny kompleks. To piętrowy ekskluzywny salon aut klasy premium oraz rozbudowany serwis samochodowy. Salon od samego wejścia buduje atmosferę wejścia w wyższą klasę, bo nie ma w regionie drugiego takiego miejsca, gdzie obok siebie stoją ekskluzywne Jaguary, Range Rovery, BMW, Porsche, Audi czy samochody tak egzotyczne u nas jak Bentley.

„Najlepsze marki pod jednym dachem” – to hasło wyznaczało kierunek działania firmie Mazurek już od dawna. – Kiedy inni stawiali na specjalizację jednej marki, ja konsekwentnie powtarzałem, że nie mamy zamiaru ograniczać wyboru naszym klientom – podkreśla Krzysztof Kawczyński, właściciel Mazurek Premium Cars.

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

Dlatego też w salonie proces sprzedaży rozpoczyna się od szczegółowej analizy potrzeb klienta. 

Salon dzieli się na dwa działy. Pierwszy to Mazurek Premium Selection, który zajmuje się sprzedażą aut na specjalne zamówienia. Króluje głównie niemiecka żelazna trójka: Audi, BMW i Mercedes, ale ostatnio bardzo wielu klientów zainteresowanych jest Volvo. Zamówić można tu auta fabrycznie nowe, ale klienci częściej wybierają auta w wieku od roku do trzech lat, ale z niewielkim przebiegiem, które są tańsze od cen katalogowych nawet o 40–50 proc. Znalezienie auta o jasno określonych parametrach w bardzo dobrej cenie jest zajęciem dość trudnym, ale doświadczenie oraz efekty pracujących tu osób pokazują, że „da się”. 

Drugi dział to Mazurek British Cars i już sama nazwa podpowiada, że pracują w nim eksperci od motoryzacji z wysp. To jedyne miejsce w regionie, gdzie kupić można kompletną gamę nowych samochodów marek Jaguar i Land Rover.

W całym procesie zakupowym istotną rolę odgrywa czas. Bywa, że klienci decydują się na samochody dostępne w salonie „od ręki”. Ale nawet gdy jest to auto na zamówienie, to często zdarza się tak, że nim klient zdąży załatwić formalności związane z leasingiem, sprowadzone dla niego auto czeka już w salonie.

Pracownicy salonu pomagają też klientom w wyborze finansowania. Ubezpieczenie nowego auta wykupuje się na miejscu. Coraz większą popularnością cieszy się najem długoterminowy. Dotyczy on nowych aut na gwarancji, które klienci po prostu wynajmują, a po zakończonym okresie umowy decydują czy auto odkupić, wziąć je w leasing, czy po prostu oddać i wynająć kolejne.

Zapleczem oraz gwarancją spokojnego użytkowania zakupionych aut jest działający tu Mazurek Premium Service działający w ramach grupy Bosch Service. Jego specjalizacją są głównie marki Volvo, Jaguar i Land Rover, ale obsługuje też samochody klientów innych marek premium.

Na ulicach Olsztyna, regionu, ale też i całego kraju (zamawiają tu auta klienci z różnych stron Polski), można spotkać już tysiące jeżdżących wizytówek, które opuściły salon Mazurek Premium Cars. Samochody wyróżniają się podkładkami pod rejestracjami „mazurek.com.pl” i są dowodem na to, że ich właściciele spełnili tu swoje motoryzacyjne marzenia. 

Tekst: Marek Dornowski, obraz: Kuba Chmielewski

Mazurek Premium Cars

Olsztyn, ul. Lubelska 29

mazurek.com.pl

Serwis dla wymagających

Serwis i naprawa samochodu bez konieczności wychodzenia z domu? Film pokazujący zakres koniecznych napraw wraz z kosztorysem przychodzący na maila? Nie są to hasła z „serwisu przyszłości”, a codzienność usług dostępnych w Mazurek Premium Service.

Wraz z rozwojem marki Mazurek Premium Cars (większa sprzedaż aut, wprowadzenie na region oferty nowych marek Jaguar i Land Rover), przed firmą stanęło wyzwanie: stworzyć i rozwijać specjalistyczny serwis poświęcony autom premium.

– Długo szukaliśmy właściwego człowieka, który wniósłby do naszego serwisu nie tylko wiedzę merytoryczną, ale także najwyższą kulturę pracy – opowiada Krzysztof Kawczyński, właściciel marki Mazurek Premium Cars. – Wszystko to wprowadził obecny kierownik Mazurek Premium Service Paweł Stefański, który swoje doświadczenie budował m.in. pracując przez wiele lat w serwisach Volvo i właśnie Jaguara oraz Land Rovera w Wielkiej Brytanii.

Zmiany przyszły szybko, a zaczęło się od wprowadzenia nowatorskiej usługi Service View. Otóż cały etap diagnozy jest nagrywany, a klient otrzymuje na maila filmik z omówieniem krytycznych usterek oraz rekomendowanych napraw. Do raportu dołączony jest też kosztorys. Dzięki temu klient ma świadomość co powinno być w samochodzie zrobione i nie spotka się z przykrymi niespodziankami na koniec wizyty.

Zlecenie naprawy klient potwierdza telefonicznie lub mailowo. To zresztą wpisuje się w trend mobilności, bo dzięki usłudze „door to door” klient wcale nie musi do warsztatu przyjeżdżać. – Nasi klienci to często zabiegani i zapracowani ludzie, dlatego dajemy im opcję, że to my po auto przyjedziemy i po usłudze odstawimy we wskazane miejsce – tłumaczy Paweł Stefański. – Ten pomysł przypadł do gustu zwłaszcza paniom. Ponadto na czas naprawy klient może wynająć u nas auto zastępcze, również klasy premium.

Zmienił się także sam charakter wykonywanych usług. W Mazurek Premium Service coraz więcej wykonuje się przeglądów i serwisów. To wynik rosnącej świadomości klientów. – Dawniej warsztat odwiedzało się wyłącznie wtedy, gdy coś już nie działało. Dzisiaj często klienci przyjeżdżają do warsztatu właśnie po to, aby uniknąć poważniejszych napraw i wydatków – dodaje Paweł Stefański. – Spore znaczenie ma też fakt, że zgodnie z wytycznymi unijnymi, przeglądy gwarancyjne nie muszą być wykonywane wyłącznie w autoryzowanych serwisach. A to spora oszczędność.

Serwis specjalizuje się w autach Jaguar, Land Rover i Volvo. – Z tymi samochodami pracowałem przez lata, a więc w naturalny sposób znam się na nich najlepiej i najłatwiej jest mi przekazać moją wiedzę innym mechanikom – wyjaśnia kierownik serwisu. – Poza tym tak się składa, że nasz salon całkiem sporo ich sprzedaje, a dobry serwis to nic innego jak uzupełnienie oferty salonu.

Tekst: Marek Dornowski, obraz: Kuba Chmielewski

Mazurek Premium Service

Olsztyn, ul. Lubelska 29

mazurek.com.pl