Twoja firma jest w początkowej fazie rozwoju? A może już postawiłeś pierwsze kroki na biznesowym polu, ale potrzebujesz fachowego doradztwa? Zainteresuj się projektem Speed Up Your Business, który pomaga rozwinąć się firmom z regionu.

Kuźnia Społeczna i Bank Żywności w Olsztynie prowadzą projekt, w ramach którego 30 firm z województwa warmińsko-mazurskiego otrzyma pakiet bezpłatnych usług. Pomogą im one przyspieszyć rozwój biznesów. – Zależy nam, aby w Speed Up Your Business wzięły udział firmy lokalne, które będą działały na rzecz rozwoju regionu – podkreśla Marek Borowski, prezes Banku Żywności w Olsztynie. – Naszą specjalizacją jest żywność i wszystkie procesy z nią związane, więc szczególnie liczymy na firmy z tej branży, jednak projekt nie wyklucza przedsiębiorstw związanych z każdym innym sektorem gospodarki. 

Jakie warunki trzeba spełnić, aby dostać się do projektu? Prowadzenie działalności na Warmii i Mazurach, funkcjonowanie na rynku nie dłużej niż trzy lata, posiadanie statusu MŚP, uprawnienie do korzystania z pomocy de minimis i… chęć rozwoju.

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

W ramach projektu firmy otrzymają pakiet bezpłatnych usług dostosowanych do ich potrzeb: promocyjne (m.in. identyfikacja wizualna, marketing), prawne (roczna opieka prawnika), księgowe (dostosowane do każdej formy rozliczeń), ICT (dostęp do działającego w chmurze pakietu narzędzi do zarządzania procesami w firmie), mentoring (grupowy trening biznesowy pod okiem doświadczonych przedsiębiorców), szkoleniowe i doradcze. Te ostatnie zaowocują utworzeniem indywidualnej ścieżki rozwoju we współpracy z menedżerem inkubacji, który będzie współpracował z firmą przez cały okres trwania projektu. 

W Speed Up Your Business firmami opiekują się Dorota Łutowicz-Głowacka, Maciej Felski i Anna Ciesielska, menadżerowie z dużym doświadczeniem w pozyskiwaniu funduszy i dotacji oraz we współpracy ze startupami. – Projekt adresowany jest do firm, które są otwarte na rozwój i spotkania, których jest sporo, zaś sama praca intensywna – zaznacza Anna Ciesielska. – To też szansa dla przedsiębiorstw, które ze względu na pandemię muszą się przebranżowić, miały wcześniej pomysły na wprowadzenie usługi czy produktu, a nie zawsze miały na to czas. Uczestnictwo w projekcie stwarza taką szansę. 

Zadaniem menedżerów będzie opracowanie ścieżki rozwoju i planu działania. Dorota Łutowicz-Głowacka: – Poza wiedzą i zagadnieniami merytorycznymi zachęcam firmy do tworzenia biznesplanu. Może się on przydać w przyszłości przy dotacjach czy kredytach, bo jeśli firma będzie się rozwijać, jest szansa, że sięgnie po zewnętrzne finansowanie. Biznesplan trzeba aktualizować pod każdą inwestycję, ale uczestnik projektu będzie już wiedział jak to zrobić lub czego wymagać od podmiotu, który taki biznesplan wykonywałby dla niego.

W projekcie biorą udział firmy z różnych branż. Magdalena Ogińska, właścicielka marki Loomberry, zajmuje się tkaniem chust, szali i tekstyliów domowych: – Z mojej perspektywy najbardziej przydatny w projekcie jest dostęp do fachowej wiedzy i praca m.in. z marketingowcem, grafikiem, informatykami. Gdybym nie brała w nim udziału, pewnie nigdy bym nie trafiła do tych osób, bo na co dzień brakuje na to czasu. Tutaj spotykam się z ludźmi, którzy zwracają uwagę na to, o czym powinnam myśleć.

Opiekę nad firmą Magdaleny Ogińskiej sprawuje Dorota Łutowicz-Głowacka. – Ma dużo ciekawych pomysłów, a to zawsze lepiej, gdy dwie głowy pracują nad rozwiązaniem. Ja jestem typową artystką, która nie myśli o tabelkach w Excelu, a tu jest fachowiec, który nad tym czuwa, daje mi inne spojrzenie na moje pomysły – wyjaśnia właścicielka Loomberry.

Radosław Kurenda z firmy ASUN (opracowuje inteligentne oświetlenie LED do szklarni) uważa, że największą wartością jest współpraca z zespołem delegowanym do projektu. – Nie ma znaczenia czy ktoś jest grafikiem, menedżerem inkubacji, czy księgową, bo wszyscy są pomocni. Ważne są dla nas także kontakty z innymi firmami – z jedną z nich już nawiązaliśmy współpracę. Dlatego to ludzie związani z projektem, są jego największą wartością.

Jeśli chcecie rozwinąć swoją firmę i wziąć udział w projekcie, śledźcie informacje na temat naboru: www.akceleratorspeedup.pl 

 

Tekst: Karol Fryta, obraz: © AllaSerebrina / Depositphotos.com