Jeśli dobrym marketingiem chcesz zwiększyć obroty SWOJEj firmy, ale na marketingu nie za bardzo się znasz, to co robisz? Są dwa najprostsze wyjścia: uczysz się na własnych błędach jak podbić rynek, albo opłacasz specjalistów z agencji i czekasz na efekty. 

Czy agencja marketingowa zwiększa sprzedaż? Standardowa odpowiedź w świecie marketingu brzmi: „to zależy”. W większości przypadków wybierasz z oferty usług marketingowych podobnie jak danie z menu: na które masz ochotę, albo słyszałeś, że jest smaczne, albo – o zgrozo! – dajesz się ponieść modzie.

I o ile nietrafiona potrawa dostarczy nam przykrych doznań na krótko, tak w przypadku nietrafionego marketingu, już niekoniecznie.

Nie do końca znając specyfikę i możliwości poszczególnych usług, nie jesteśmy w stanie samodzielnie wybrać najlepszego rozwiązanie dla naszej firmy. Jeśli słyszeliśmy, że np. działania na facebooku przynoszą efekt i zgłosimy się z tym do agencji, to większość z nich zajmie się właśnie aktywnością na facebooku. A marketing to wszechstronność działań, więc ten budżet marketingowy trzeba przenosić na najskuteczniejszą aktywność w danym momencie. Dlatego – trzymając się przytoczonej już analogii do restauracyjnych potraw – płaćmy za najlepsze dania, ale przygotowane pod nasze gusta. Mało tego, nie zawsze mamy ochotę na to samo, więc nasze potrzeby, tak jak i potrzeby rynku, stale się zmieniają. Dlatego agencja, niczym najlepszy szef kuchni, powinna je wyczuwać, rozpoznawać, zmieniać i modyfikować. 

Wybierając agencję, należy przede wszystkim zwrócić uwagę, jaki zakres świadczeń mamy zapisany w ramach umowy i czy usługi są w stanie zapewnić elastyczność działania i sytość rynku na nasze produkty czy usługi. Bo to właśnie agencja, w oparciu o dostępne dane, twój budżet i specyfikę produktu lub usługi powinna dobrać kanały dające największe szanse na realizację celów, które przełożą się na większe zyski firmy. To agencja ma tworzyć najlepiej skomponowane kampanie. Narzucenie im z góry konkretnych rozwiązań z jednej strony rozmywa odpowiedzialność, a z drugiej zabija kreatywność (często się słyszy: konkurencja ma takie posty, też chcemy takie mieć).

Jeśli więc sami nie czujemy się na siłach we współczesnym marketingu i zdecydowaliśmy się na współpracę z wnikliwie wybraną agencją, dajmy jej pole do popisu. Żaden mistrz kuchni nie chciałby, żeby klienci zaglądali mu w przysłowiowe gary. Pozwól mu działać, a potem rozkoszować się smakiem powiększanych zysków.

 

Tekst: Magdalena Brzezińska, obraz: arch. Lupa Marketing

Lupa marketing

Olsztyn, pl. Bema 2

tel. 606 479 479 

lupamarketing.pl

Bema Square 

Bema Square – najsłynniejsza z olsztyńskich kamienic, która od zawsze była siedzibą najważniejszych postaci, dzisiaj jest prestiżowym adresem na wizytówce wielu firm. Z pietyzmem odtworzone wnętrza przyciągnęły tu biznesy z przeróżnych branż, choć ze wspólnym mianownikiem – zamiłowaniem do piękna, sztuki i ducha historii.

Bema Square

Olsztyn, Plac Generała Józefa Bema 2

tel. 89 722 12 40, kontakt@bema2.pl