Trójkolorowe logo „Produkt Warmia Mazury” to znak jakości. Daje pewność, że lokalny wyrób, usługa czy wydarzenie jest unikatem, z którego region może być dumny. Na tej liście jest już ponad 300 rozpoznawalnych podmiotów.

W Zagrodzie Ziołowy Dzbanek w Sąpach – gwarno o każdej porze roku. W Chacie Zielarskiej powstają pachnące słowiańskie lalki motanki, decoupage, kwiatowe wianki, albo naturalne mydła z roślin z tutejszego ogrodu ziołowego. Wśród 30 gatunków znaleźć można cząber, majeranek, czarnuszkę, albo pokrzywę, którą niegdyś dla ochrony przed demonami zawieszano nad drzwiami w domach. Każde z ziół ma swoją legendę lub zastosowanie, którymi Ewa Nisiewicz, właścicielka zagrody, dzieli się z dziećmi i dorosłymi.  Zajęcia warsztatowe i edukacyjne z zielarstwa i rękodzieła sygnowane są znakiem „Produkt Warmia Mazury”.

– Dla mieszkańców dużych miast, pobyt u nas to okazja aby nadrobić zaległości w kontakcie z naturą, poprzebywać wśród ziół, dawnych sprzętów użytkowych, zwierząt, spróbować swych sił w przeróżnych warsztatach – tłumaczy Ewa. – Potencjał przyrodniczy regionu podajemy w lekkiej, edukacyjnej formie, która sprawia, że dzieci i dorośli zwalniają tempo i skupieni na tworzeniu, zapominają o telefonie i telewizorze. 

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

Elementem promocji regionu jest także rozwijanie turystyki biznesowej, czyli bazy dla konferencji, szkoleń, seminariów, wystaw, targów, wyjazdów motywacyjnych i imprez integracyjnych. Usługa „Turystyka biznesowa” Hotelu Anders w Starych Jabłonkach wykorzystuje potencjał miejsca do organizacji rajdów rowerowych, spływów kajakowych, rejsów statkiem, wycieczek z przewodnikiem, meczów piłki siatkowej.

– Aby namówić klienta biznesowego do przyjazdu na Warmię i Mazury nie wystarczą tylko walory przyrodnicze – przyznaje Daniel Błaszkiewicz, dyrektor generalny Hotelu Anders. – Potrzebne są gotowe propozycje pobytu, programy animacji, kompleksowa obsługa, materiały promocyjne. Opracowujemy dla gości m.in. mapy okolicy ze szlakami pieszymi i rowerowymi, przygotowujemy przewodniki, filmy o atrakcjach, uruchamiamy punkt informacji turystycznej w wakacje. Słowem: pozwalamy bezpiecznie i ciekawie poznawać Mazury.

Ponad 100 tys. osób co roku bierze udział w Olsztyńskim Lecie Artystycznym organizowanym przez Miejski Ośrodek Kultury w Olsztynie. Podczas tegorocznej edycji odbyło się około 110 wydarzeń, w tym 11 imprez biletowanych. Za wszechstronność letniej oferty kulturalnej, OLA zostało wyróżnione certyfikatem „Produkt Warmia Mazury”. Zachęca mieszkańców i turystów do odwiedzin olsztyńskiej starówki, ale też odkrywania nowych miejsc na kulturalnej mapie miasta.

– Od pierwszej edycji w 1996 roku każda kolejna wzbogacana jest o coraz ciekawsze propozycje programowe – tłumaczy Mariusz Sieniewicz, dyrektor MOK. – OLA to element spójnej oferty kulturalnej wdrażanej przez MOK – instytucję kreującą nowe trendy i reagującą na zmieniające się oczekiwania współczesnego odbiorcy kultury.

 

Tekst: Beata Waś

Obraz: arch. prywatne, arch. UWWM

„Produkt Warmia Mazury“ to inicjatywa realizowana przez samorząd województwa warmińsko-mazurskiego od 2014 roku. Ideą przedsięwzięcia jest promocja produktów, usług i wydarzeń powstających w regionie oraz wyróżnianie osób i firm, których działalność wpisuje się w bogactwo kulturowe, społeczne, historyczne i przyrodnicze Warmii i Mazur. Znakiem posługują się już 273 podmioty, które otrzymały 314 certyfikatów. – Grono prestiżowych laureatów systematycznie się powiększa, a wśród nich są zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i małe rodzinne firmy, artyści, rzemieślnicy oraz społecznicy – przyznaje Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Przy podjęciu decyzji o nagrodzeniu flagowych produktów, usług i wydarzeń z naszego regionu najważniejszym argumentem jest wysoka jakość. Firmy, które posługują się certyfikatem, mogą liczyć na wsparcie promocyjne, wzrost zainteresowania swoją działalnością, a ich klienci mają pewność, że nabywają produkt czy usługę sprawdzoną przez naszą komisję. Posiadanie prawa do korzystania ze znaku to prestiż i motywacja dla lokalnych przedsiębiorców.