Rynek nieruchomości stanowi ważny sektor gospodarki, ale i wyzwanie dla przeciętnego mieszkańca, który pragnie posiadać lokum i kupić je w niskiej cenie, najczęściej z pomocą profesjonalistów.
Na rodzimym rynku działa blisko 6,5 tys. agencji nieruchomości oraz ponad 40 tys. brokerów, zaś około 30–40 proc. transakcji realizowana jest przez pośredników. Idziemy za trendem zachodnim, gdzie konsument, w obliczu złożoności procesu kupna-sprzedaży nieruchomości i mnogości regulacji, wybiera pomoc ekspertów zawodowo świadczących usługi pośrednictwa.
Struktura brokerów nieruchomości w Polsce jest podobna do innych europejskich krajów. W większości przypadków są to niewielkie biura, agencje zrzeszające do kilkunastu pośredników oraz duże sieci. Największą z nich jest sieć Freedom licząca ponad 120 oddziałów w całej Polsce i blisko 700 agentów nieruchomości. Międzynarodowa firma, odpowiedzialna za pierwszą konsolidację w Polsce (przejęcie sieci Investor Nieruchomości), działa od 2010 roku i mieści się w Olsztynie.
Agnieszka Rosolińska, dyrektor zarządzająca Freedom o historii powstania biura:
– Firma Freedom została założona jako lokalne biuro nieruchomości w Olsztynie. Od początku miała jasno zdefiniowaną misję: oferować kompleksowe i nowoczesne usługi pośrednictwa w kupnie i sprzedaży nieruchomości. Momentem przełomowym było wejście w struktury międzynarodowego holdingu Otthon Centrum, co pozwoliło na rozwój technologii oraz zwiększenie skali działania

Wyzwania dla klientów
Rynek nieruchomości wzbudza emocje nie tylko ze względu na trendy, wzrost cen i uruchamiane programy, ale przede wszystkim z powodu niepewności procesu kupna-sprzedaży. Chociaż główne czynniki wyboru nieruchomości to cena, lokalizacja oraz powierzchnia, dla przeciętnego klienta coraz większe znaczenie mają rzetelność przekazywanych informacji, szybka komunikacja i zaufanie do dewelopera czy pośrednika.
– Już na początku naszej drogi zdefiniowaliśmy, że chcemy zabezpieczyć poczucie pewności klienta. Nasze usługi są nastawione na dostarczanie rzetelnych informacji o ofercie, budowanie jej atrakcyjności i mocne zabezpieczenie procesu realizacji transakcji. Między innymi dlatego wyodrębniliśmy oddzielne komórki i specjalistów ds. obsługi transakcji, dzięki czemu mamy najwyższy wskaźnik ich zamknięcia – mówi Łukasz Kruszewski, dyrektor marketingu Freedom.

W procesie kupna-sprzedaży istnieją dwa główne powody, kiedy do transakcji nie dochodzi. Pierwszy to etap negocjacji, gdzie z powodu emocji i różnicy zdań następuje poróżnienie stron. Drugi to sam proces formalny, w którym często problemem jest brak dokumentów czy nieprecyzyjne zapisy.
– Aby wspierać poczucie pewności klientów oraz podnosić kompetencje naszych agentów, korzystamy z unikalnych narzędzi. Jednym z nich jest automatyczne rozwiązanie, które agreguje informacje o potrzebnych dokumentach do transakcji i generuje raporty z listą tych niezbędnych. Dzięki temu nasi agenci szybciej i sprawniej realizują transakcje, a klient zyskuje poczucie bezpieczeństwa – dodaje Łukasz Kruszewski.
Wizjonerski Freedom

Postrzeganie roli zawodu pośrednika wzrasta, ale zbudowanie jego roli jako zawodu zaufania publicznego wciąż jest wyzwaniem. Silne marki z komplementarną usługą wspierają ten proces.
– Stanowiąc największą siłę na rynku i będąc częścią międzynarodowej struktury, która gwarantuje nam stabilność, finansowanie oraz technologię, możemy ambitnie spoglądać w przyszłość i jeszcze szybciej rozwijać się w kierunku uzupełniania naszej oferty o kolejne usługi. Tak, aby na końcu nasz klient miał proces kupna-sprzedaży nieruchomości zabezpieczony w stu procentach – mówi Agnieszka Rosolińska.
Freedom buduje pozycję lidera na rynku. Nie tylko ze względu na swoją strukturę i największą liczbę oddziałów, ale przede wszystkim dzięki kreowaniu standardów. Dowodem tego są liczne nagrody, jakie w minionych latach otrzymała marka, a przede wszystkim ostatnia: Wizjery 2024. To nagroda za wybitne osiągnięcia i nieoceniony wkład w rozwój rynku nieruchomości w Polsce. Za profesjonalizm, innowacyjność oraz zaangażowanie, które przyczyniają się do wzrostu zaufania klientów.

![]() |
Freedom Olsztyn, ul. Targ Rybny 14 freedom.plfb/grupafreedom |
Tekst: Ewelina Zdancewicz
Obraz: arch. Freedom