BAIC Beijing 5 na tle miejskiego graffiti – przód i bok auta.

Nowa marka BAIC w Olsztynie – chińska motoryzacja w salonie Daszuta

Motoryzacja z globalnym rodowodem zawitała do Olsztyna. W salonie Daszuta pojawiły się auta marki BAIC – jednego z największych producentów samochodów w Chinach, którego stylistyka i wyposażenie zaskakują coraz szersze grono kierowców w Polsce.

Co to jest marka BAIC?

BAIC (Beijing Automotive Industry Company) to jeden z największych koncernów motoryzacyjnych w Chinach. Współpracował m.in. z Jeepem, Hyundaiem i Mercedesem, a dziś oferuje nowoczesne SUV-y i crossovery także w Polsce – w tym w salonie Daszuta w Olsztynie.

SUV BAIC Beijing 7 zaparkowany przy nowoczesnym biurowcu.

Marka BAIC – światowy gracz z chińskim rodowodem

Z tyłu na klapie BAIC, a z przodu na masce Beijing, co po angielsku oznacza stolicę chińską – Pekin. Można operować dwoma nazwami tych samochodów i lepiej się do nich przyzwyczaić, bo jest to gracz z pierwszej trójki motoryzacyjnych chińskich gigantów, który wobec europejskiego rynku samochodowego ma bardzo poważne i ambitne plany. W Polsce obecny jest od dwóch lat i już ma sieć 32 salonów, w tym najnowszy w Olsztynie (dawny salon Honda Daszuta).

Nowoczesne wnętrze BAIC – widok na deskę rozdzielczą i ekran dotykowy

Historia i globalne powiązania BAIC

Nazwa BAIC (od Beijing Automotive Industry Company) istnieje od przeszło pół wieku, choć niemal 20 lat wcześniej były już produkowane samochody marki Beijing. Jako pierwszy chiński koncern w 1983 roku zawiązał spółkę joint venture z amerykańskim Jeepem – obie strony wniosły kapitał, wiedzę i zasoby, by tworzyć nowe projekty.
Mało wiemy w Europie o ciekawej przeszłości chińskich producentów aut, bo przebojem wdarły się na Stary Kontynent w ostatnich latach, co dopiero pobudza zaciekawienie. BAIC po udanej współpracy z marką Jeep stworzył świetne terenówki i pojazdy użytkowe, stając się w tym segmencie nr 1 w Chinach. Przełomowe w rozwoju koncernu stały się kolejne dwie fuzje, z Hyundaiem i Mercedesem (sieć Daszuta jest też jednym z wiodących w kraju salonów Hyundaia). Co ciekawe – dzisiaj marka BAIC jest największym udziałowcem (10 proc.) koncernu Daimler, czyli właściciela Mercedesa.
No i jeszcze jeden kąsek, zwłaszcza dla wszystkich, którzy pamiętają charakterną markę Saab. Otóż kiedy ogłosiła ona bankructwo, do jej przejęcia przymierzała się rodzima marka supersamochodów Koenigsegg. Ale finał był taki, że w 2009 roku prawa do przejęcia technologii po marce Saab kupił chiński BAIC.
Z grubsza więc wiemy, z jakim graczem mamy do czynienia. Dzisiaj marka ma 30 fabryk w świecie i w ub. roku wyprodukowała 1,7 mln aut. W Polsce jest już w pierwszej piątce najpopularniejszych aut z Chin. – Klienci odwiedzający nasz salon, co ciekawe, nieźle znają już modele BAIC z internetu. Przychodzą zatem skonfrontować tę wiedzę teoretyczną z praktyką i są miło zaskoczeni przejażdżką – mówi Jarosław Krymski, kierownik działu sprzedaży w salonie BAIC Daszuta.

Atrakcyjna stylistyka i wyposażenie

Auta cechuje z pewnością ciekawa stylistyka, którą nadzoruje słynny włoski projektant Walter de Silva (wcześniej tworzył linie m.in. Alfy Romeo, Seata, Volkswagena czy Audi), ciekawie zaaranżowane wnętrza oraz bogate wyposażenie. Np. crossovery BAIC 3 i flagowy model 7 występują w jednej specyfikacji, która dalece przewyższa standard oferowany przez konkurencję. W dodatku z atrakcyjniejszą ceną.
A i to nie wszystko. BAIC oferuje wersje z silnikami benzynowymi, ale za symboliczną złotówkę można domówić do nich instalację gazową, zachowując fabryczną, pięcioletnią gwarancję (lub do 100 tys. km). Za złotówkę są też pakiety pełnych ubezpieczeń oraz komplet opon zimowych.
Do oferty kompletnej gamy crossoverów z silnikami benzynowymi, w listopadzie dołączają też duże hybrydowe SUV-y BJ30 i BJ60, które stylistycznie nie odbiegają od najbardziej prestiżowych przedstawicieli luksusowych terenówek.

Tekst: Rafał Radzymiński, obraz: BAIC

Autoryzowany salon i serwis
BAIC Daszuta
Olsztyn, ul. Sikorskiego 33
baic-auto.pl
fb/baic.polska/

Ceny i modele dostępne w Olsztynie

BAIC 3, 5 i 7 – benzynowe crossovery

Model 3 Cena – 84,9 tys. zł.

Czerwony SUV BAIC Beijing 3 – widok z góry na maskę i dach panoramiczny.
Mierzący 4,32 metra crossover z prześwitem 18 cm napędza 1,5-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 136 KM. Mimo kompaktowych wymiarów – przestronny tylny przedział pasażerski i szklany dach w standardzie.

Model 5 Cena – od 99,9 tys. zł.

Żółty SUV BAIC Beijing 5 w studyjnym świetle – przód i bok pojazdu.
Najpopularniejszy w całej gamie model (długość 4,62 m) napędza 177-konny silnik połączony z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią 7DCT. Z zewnątrz wyróżnia się płasko zamaskowanymi klamkami, tylnym świetlnym pasem z napisem oraz bardzo atrakcyjnym wnętrzem z fotelami łudząco przypominającymi te ze sportowych Mercedesów AMG.

Model 7 Cena – 164,9 tys. zł. (w ofercie od listopada)

Srebrny SUV BAIC Beijing 7 – widok z góry i boku, w świetle studyjnym.
Wnętrze tego flagowego SUV-a (długość 4,75 m, moc 177 KM) to popis stylistów i powiew klasy premium. Plus świetne wyposażenie, m.in. kamery 360, nawet tylne fotele masujące i wentylowane, dach panoramiczny czy pamięć foteli.

BJ30 i BJ60 – duże SUV-y hybrydowe (w ofercie od listopada)

BJ30 Cena – 184,9 tys. zł

Zielony BAIC BJ30 – widok z profilu na białym tle.
SUV (długość 4,73 m) z hybrydowym napędem o mocy 280 KM i układem przeniesienia napędu 4×4, stylistycznie wpisuje się w nurt nawiązujący do klasyki sylwetek terenowych. W mieście możliwa jazda w trybie elektrycznym.

BJ60 Cena od 259,9 tys. zł

– widok od przodu z boku.
Wielki SUV (długość 5,04 m) z siedmioma miejscami o ponadprzeciętnych walorach użytkowych (dziewięć trybów jazdy terenowej), z benzynowym silnikiem o mocy 256 KM (z układem tzw. miękkiej hybrydy) i ośmiobiegowym automatem.

.