Z początkiem roku marka Lexus awansowała na wicelidera klasy premium w Polsce, a hybrydowy NX jest najchętniej kupowanym modelem wśród wszystkich luksusowych aut. Rekordy bije też przy okazji działający zaledwie rok olsztyński salon Lexusa.
NX liderem segmentu premium
Średnio co godzinę w polskim salonie Lexusa ktoś kupuje nowy model. Marka mocno przyspieszyła w ostatnich czasach i z początkiem roku zdetronizowała z podium dwóch najmocniejszych konkurentów: Mercedesa i BMW. Rekordy popularności świętuje model NX, czyli SUV klasy średniej, który w tym roku stał się najchętniej kupowanym luksusowym samochodem w kraju, wyraźnie deklasując rywali.
Lexus- luksus, technologia i ekologia
36 lat temu, kiedy debiutowała marka Lexus, czyli luksusowy brand koncernu Toyota, odważnie komunikowano: chcemy dostarczać najlepsze samochody świata. Zanim ujrzał je świat, powstało aż 450 prototypów, zaś budżet na opracowanie modelu wynosił wówczas rekordowy miliard dolarów. Czas pokazał, że były to najlepiej zainwestowane pieniądze.
Na wymagającym amerykańskim rynku Lexus szybko zagospodarował sobie miejsce pomiędzy najbardziej prestiżowymi markami i stał się synonimem jakości. Wszystko w nim było tak jak należy: komfort, osiągi, styl, a nade wszystko jakość i bezawaryjność. Tu Japończycy widzieli ścieżkę do sukcesu. W Polsce co piąty sprzedawany prestiżowy samochód to właśnie Lexus. W pierwszej dziesiątce są aż trzy jego modele: NX, RX i LBX. Ten ostatni to nowość i debiutant marki w segmencie aut miejskich. Ale już zgarnął dwa razy z rzędu tytuł dla najlepszego miejskiego crossovera.
Dane mówią same za siebie
Marka za 2024 rok odnotowała rekordową sprzedaż w swojej historii. Ponad połowa sprzedawanych modeli to auta zelektryfikowane: klasyczne hybrydy, hybrydy plug-in z możliwością doładowywania oraz modele w pełni elektryczne – pierwszym takim Lexusem jest RZ. O ile każdy Lexus słynie z błogiego spokoju na pokładzie i ujmującej ciszy w trakcie jazdy, to RZ jeszcze to wszystko potęguje. Wysmakowana stylistyka jest kwintesencją elegancji i rozpoznawalną wizytówką marki. Po debiucie mocnej czteronapędowej wersji RZ 450e, która ma piorunujące osiągi (313 KM, 5,3 s do setki), Lexus wprowadził też przednionapędową odmianę 300e, która ma mniejszą moc (204 KM), ale za to większy zasięg (do 480 km).
Salon Lexus Olsztyn – science-fiction motoryzacji
Elektryfikacja kusi, ale dla tych, którzy chcą w jej świat wejść płynnie, producent przygotował wersje hybrydowe plug-in, a więc z możliwością doładowania z gniazdka i jazdy na samym prądzie z tzw. miejskim zasięgiem (do około 70 km). Atutem tego rozwiązania jest to, że po wyczerpaniu baterii auto funkcjonuje jak klasyczna hybryda, więc jeśli mamy zatankowany zbiornik, zasięgu jest jeszcze na kilkaset kilometrów. Najbardziej prestiżowy SUV RX występuje w takiej wersji jako 450h+ E-FOUR (moc 309 KM i przyspieszenie do setki w 6,5 s). Jeśli nie pokonujemy każdego dnia większych dystansów, a mamy możliwość codziennego doładowywania auta, w zasadzie możemy w ogóle nie odwiedzać stacji benzynowych. Ten sam rodzaj napędu jest w mniejszym modelu NX 450h+ (309 KM, 6,3 s do setki).
Ciekawostką jest, że odkąd Lexus wprowadził w Polsce w 2022 roku modele plug-in, monitoruje ich przebiegi. 1400 sprzedanych aut przejechało łącznie już 56 mln km, z czego 52 proc. trasy pokonały właśnie w trybie elektrycznym. To dowodzi, że właściciele doceniają, ale przede wszystkim korzystają z takiego udoskonalenia. Nic dziwnego, można wycisnąć tym samym spalanie rzędu 1–1,2 litra na 100 km. Patrząc na osiągi tych aut i komfort, kiedyś byłby to parametr z kategorii science fiction.
Tekst: Rafał Radzymiński, obraz: Lexus
Lexus elektryczny:
RZ (na zdjęciu) – cena od 226,2 tys. zł
Lexus hybryda plug in:
XN 450h+ – cena od 263 tys. zł
RX 450h+ – cena od 390,1 tys. Zł
Lexus Olsztyn
Olsztyn, al. Obrońców Tobruku 9
lexus-olsztyn.com
fb/dealer.lexus.olsztyn



