Jeśli chodzi o dbałość o dom w każdym tego słowa znaczeniu – bezdyskusyjnie jest liderką. Mimo to nie chce, by utożsamiano ją z perfekcyjną gospodynią. Jej blog zasłynął z patentów na urządzenie wnętrz, przeprowadzania spektakularnych remontów, trików na organizację pomieszczeń oraz rekomendacji innowacyjnych urządzeń AGD. Przekonuje, że to jak mieszkamy, ma ogromny wpływ na jakość naszego życia. W swoje progi zaprasza Lady of the House.

Lady of the House, a właściwie Małgorzata Kowalewska-Kawuza, z dizajnu i dbałości o dom uczyniła sposób na życie. Zamiłowanie do harmonii przejawia się u niej w każdym aspekcie życia. Wbrew pozorom wcale nie postrzega domu jako muzeum pełnego eksponatów, choć wyznaje zasadę, że porządek w najbliższym otoczeniu równa się porządkowi w głowie. – Przemyślnie urządzone wnętrze to coś więcej niż pięknie ozdobione ściany i bogate wyposażenie. Harmonijna, kreatywnie zagospodarowana przestrzeń wokół to nasza baza, która pomaga zachować równowagę w życiu i realizować się na innych polach – podkreśla.

Choć posiada szeroką wiedzę, to przyznaje też, że w doborze mebli i akcesoriów często także kieruje się intuicją, która jak dotąd jej nie zawiodła. Jednocześnie nic, co składa się na jej wizerunek, nie jest przypadkowe. Wygląd mediów, interakcje z czytelnikami, podejmowane współprace – wszystko to konsekwencja decyzji, którym przyświeca jeden cel: chęć inspirowania Polaków.

Obecnie media Lady of the House (blog, kanał na youtube, profile na facebook i instagramie oraz zamknięte grupy tematyczne) odwiedza ponad milion obserwatorów miesięcznie. Rekord popularności pobił cykl materiałów, w którym przedstawiała krok po kroku remont Siedliska LadyoftheHouse – starego domu na Warmii. Przemiana blisko 120-letniej chaty w sielską oazę stała się tematem opisywanym przez największe magazyny wnętrzarskie w Polsce i topowe portale internetowe. Dodatkowo jej odbiorcy byli pod wrażeniem naszego regionu i zachwycali się pięknem warmińskich krajobrazów, które blogerka przemycała w swoich treściach.

Kiedy pytamy o jej największą inspirację, bez wahania rzuca nazwisko Marthy Stewart.

To właśnie amerykańska specjalistka od prowadzenia domu (co ciekawe, o polskich korzeniach) wzbudziła w niej ochotę, aby bliżej zgłębić dziedzinę sztuki aranżacji i tworzenia wnętrz. Dodatkowym bodźcem były też magazyny i programy ze Stanów Zjednoczonych, podczas gdy w Polsce nadal królowało umeblowanie z sieciówek i odtwarzanie pospolitego układu z katalogów. Obrała więc za cel podsuwanie ludziom inspiracji. Ponieważ branża wnętrzarska w Polsce dopiero raczkowała, kształciła się na własną rękę. Studiowała angielskie księgi oraz skończyła amerykańskie szkolenia poznając trendy i style, które na tamte czasy w naszym kraju były rzadkim lub zupełnie obcym widokiem. – Stamtąd nauczyłam się metod komponowania wzornictwa, doboru kolorystyki i otwartego podejścia do kreacji przestrzeni domowej – przyznaje Małgorzata.

Podczas trwającej ponad dekadę działalności w branży stopniowo zaczęła wywoływać zmiany w podejściu rodaków do współczesnego dizajnu. Otworzyła pierwszy blog w Polsce poruszający szeroko rozumianą tematykę domową. Uczestniczyła w forach, jest częstym gościem w mediach. Kilka razy z rzędu otrzymała wyróżnienie dla najlepszej polskiej blogerki w kategorii „lifestyle”. Wybudowała swoje studio, z którego najczęściej nagrywa video dla swoich obserwatorów. Sukces LadyoftheHouse od dawna buduje już we współpracy z kamerzystami, fotografem, grafikiem, programistą, informatykiem i asystentką.

Punktem przełomowym było otwarcie sklepu internetowego z meblami i dekoracjami wnętrz, a w konsekwencji showroomu – miejsca pokazowego, gdzie klienci mogą na żywo zobaczyć asortyment sklepu internetowego. Showroom służy za przykład harmonijnej aranżacji. Odwiedzają go zainteresowani goście z całego kraju.

Nie lubi określenia influencer – wciąż kojarzy się z osobami, które zazwyczaj słyną głównie z tego, że wstawiają zdjęcia w social media. Tymczasem dla niej social media stanowią jedynie finalny efekt mozolnej pracy, która odbywa się za kulisami (w ciągu ostatniego roku wyremontowała i urządziła kilkanaście mieszkań – czym podzieliła się z odbiorcami).

Czym zatem powinien odznaczać się dobry twórca internetowy? – Pasją, kreatywnością, wiedzą merytoryczną oraz odpowiedzialnością. Nieustanny rozwój to podstawa sukcesu, a udana marka to taka, za którą podąża oryginalna, bogata w informacje treść – wyznaje.

Bardzo dba o wiarygodność. Kiedy już reklamuje daną markę, zwraca uwagę na to, aby jej produkty były funkcjonalne, solidnie wykonane, służyły na lata, no i prezentowały się. Stąd za recenzjami sprzętu AGD stoją rzetelne testy. Najbardziej motywują ją wiadomości zwrotne od odbiorców, którzy inspirując się realizacjami, wykonują projekty prezentowane na blogu u siebie. – Albo są wdzięczni za umieszczoną rekomendację danego produktu. To trochę tak jakby część mnie znajdowała się w domach moich odbiorców – zauważa.

Ponieważ ludzie ciągle poszukują nowości, potrzebują inspiracji i wskazówek, kolejnym etapem rozwoju Lady of the House będzie ekspansja jej showroomów w połączeniu z pracowniami projektowymi w całej Polsce.

Tekst: Marta Antos, obraz: Piotr Ratuszyński

lady of the house

Lady of The House

Gwiazdozbiór Warmii i Mazur

Cykl sponsoruje Universal Music Publishing – właściciel największego banku muzyki w Polsce. Jesteś influencerem lub YouTuberem? Nagrywasz vlogi lub podcasty? Jeżeli szukasz legalnego źródła muzyki, odwiedź nas na www.universalproductionmusic.com i korzystaj bez ograniczeń z naszego repertuaru.