Głęboki odcień lakieru, pomruk mocnego silnika, dotyk satynowej kierownicy – to w samochodach doceniają kobiety. Dla wielu auto pachnie wolnością i smakuje przygodą. Toteż, gdy mowa o sensualnym odbiorze, rodzi się pytanie: którym zmysłem panie kupują samochody? O to pytam same kobiety oraz Marka Czerwińskiego, dyrektora handlowego Mazurek Premium Cars.

Proszę usiąść za kierownicą i sprawdzić, jak się pani czuje – tymi słowami zaprasza mnie do wnętrza Volvo XC90 Marek Czerwiński, dyrektor handlowy Mazurek Premium Cars. Wygodny fotel wręcz otula mnie, a jasna tapicerka z elementami skandynawskiego morskiego drewna działa na mnie kojąco. Kryształowa podświetlana gałka, która o zmierzchu rozświetla się kolorami, kojarzy mi się z romantycznym wieczorem we dwoje. Zastanawiam się, czym dla innych kobiet jest samochód, czego od niego oczekują i czy – tak jak ja – budują z nim emocjonalną więź.

Auto dla kobiet: samochód jak własny pokój

– Auto otworzyło mnie na świat – mówi Małgorzata Dudek, współwłaścicielka Akademii Kompas. – Kocham być kierowcą.

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

– Samochód to mój azyl. Kawa w nim jest moim antidotum na kołowrotek dnia codziennego – dodaje Joanna Kitkowska, specjalistka od PR.

Wiele kobiet za kierownicą odnajduje przestrzeń, którą, w nawiązaniu do kultowego eseju Wirginii Wolf, można by nazwać własnym pokojem. To symboliczne miejsce autonomii, gdzie można spotkać się ze sobą samą: własnymi pragnieniami i emocjami.

Awa Drozda mówi wprost: – Auto to mój dom: torebka, namiot, sejf, pokój… tu mam wszystko czego potrzebuję.

I rzeczywiście, gdyby zajrzeć do kobiecych bagażników, często jest to skarbnica zadziwiających artefaktów.

Wiele kobiet za kierownicą odnajduje przestrzeń, którą, w nawiązaniu do kultowego eseju Wirginii Wolf, można by nazwać własnym pokojem.

Kobiety lubią błysk

– Statystycznie mężczyźni większą uwagę zwracają na aspekty techniczne, zaś kobiety przede wszystkim sprawdzą, jak się w samochodzie czują – zauważa Marek Czerwiński. Potwierdza tym samym tezę, że tak jak w domu, my dziewczyny, przede wszystkim szukamy komfortu i piękna. – Panie bardzo cenią wysoką jakość, precyzyjne wykończenie, dobrane ze smakiem detale. Jedne z naszych klientek decydują się na klasykę, do których należy Volvo, inne szukają w autach szczypty ekstrawagancji i znajdują ją na przykład w modelach Porsche, które pod ich gust konfiguruję.

Fanką aut z charakterem jest Magda Zielińska, prawniczka. – Lubię samochody, które są trochę zadziorne, mają „pazur” – podkreśla.

Tę zadziorność można uzyskać efektownymi detalami: złote felgi albo czerwone pasy bezpieczeństwa cieszą kobiece oko.

Nieśmiertelna piosenka wykonywana przez Marylin Monroe „Diamonds Are A Girl’s Best Friends” dotyka sedna damskiej wrażliwości: – Panie uwielbiają połysk i to, kiedy przyciski i gałki przypominają biżuterię, mają słabość do pięknych znaczków – wymienia dyrektor Mazurek Premium Cars. – Ale nie dajmy się zwieść stereotypowi, że liczy się dla nich tylko estetyczny obrazek. Niektóre doskonale wiedzą, co ma się kryć pod maską i zazwyczaj chcą mocnych silników, ponieważ one dają im gwarancję szybkiego i bezpiecznego wyprzedzania.

Panie uwielbiają połysk i to, kiedy przyciski i gałki przypominają biżuterię, mają słabość do pięknych znaczków.

Auto dla kobiet: romantyczna i rozważna

Tak, bezpieczeństwo to argument, który przemawia do pań. Sprawdzają systemy, a kiedy przesiadają się z miejskiego samochodu do SUV-a, na zatłoczonych parkingach chętnie korzystają z precyzyjnego asystenta parkowania. Kobiety myślą również pragmatycznie.

Większość nie lubi tankować, dlatego coraz popularniejszym wyborem są elektryki, jak choćby Jaguar I-Pace. Wracają nim do domu, podłączają do ładowania jak telefon i szerokim łukiem omijają stacje paliw.

Wydawałoby się, że poszukując komfortu, większość z nich wybierze też automatyczną skrzynię biegów, tymczasem to już nie takie oczywiste. – Jeśli do tej pory klientka nie poznała dobrodziejstwa automatu, często obawia się takiej zmiany. Wtedy pytam: „a pierze pani w pralce automatycznej czy w kultowej frani?” – śmieje się Marek Czerwiński. – Bo przecież automat jest po to, aby ułatwiać życie, a nie komplikować.

– O czym jeszcze warto pomyśleć, kupując samochód? – dopytuję.

– Choćby o takim detalu jak podgrzewana kierownica. Wiele osób jej nie docenia, ale kiedy już się zdecydują, zawsze potem słyszę: „jak dobrze położyć zmarznięte dłonie na ciepłej kierownicy”.

Auto dla kobiet: w zgodzie z czuciem 

Dotyk, wzrok, węch, smak i słuch – oto pięciu zmysłowych doradców kobiety, która szuka dla siebie wymarzonego auta.

– Dźwięk samochodów działa na mnie jak afrodyzjak. Im grubsze brzmienie, im większy bulgot „na garach”, im bardziej dźwięk zbliżony do pracy silnika sagana, tym mocniejsza ekscytacja – opowiada Małgorzata Kędzior-Laskowska, fanka oldschoolowej motoryzacji, która jako dziecko jeździła z dziadkiem traktorem. – Kiedy byłam w ciąży, to schodziłam do garażu i odpalałam motor, żeby posłuchać tego mruczenia.

Dla jednych warkot, dla innych cisza, albo – wręcz przeciwnie – świetny system nagłośnienia. Dźwięk ma znaczenie. Jednak o tym czy mamy melodię na ten, albo inny samochód, decyduje czucie – nasza kobieca intuicja, czyli szósty zmysł.

Dotyk, wzrok, węch, smak i słuch – oto pięciu zmysłowych doradców kobiety, która szuka dla siebie wymarzonego auta

Tekst: Aga Kacprzyk, Słowo Daje, obraz: Kuba Chmielewski

Mazurek Premium Cars

to obchodzący jubileusz 25-lecia działalności multidea­ler samochodów marek premium. Z kolei Mazurek Premium Service zajmuje się kompleksową obsługą gwarancyjną i pogwarancyjną samochodów marek premium, głównie Audi, BMW, Land Rover, Jaguar, Merce­des, Porsche, Volvo.

Mazurek Premium Cars

Olsztyn, ul. Lubelska 29
mazurek.com.pl
fb/AutoTwoichMarzen
fb/MazurekPremiumService&Detailing