Ponad 375 tys. odwiedzających rocznie, transmisje w ogólnopolskich mediach, koncerty światowych gwiazd i emocje sportowe na najwyższym poziomie. Hala Urania w Olsztynie ogłosiła konkurs na sponsora tytularnego – to szansa na trwałe związanie swojej marki z najbardziej rozpoznawalną areną Warmii i Mazur.
Jak zgłosić się do konkursu na sponsora tytularnego Hali Urania w Olsztynie?Zainteresowani partnerstwem mogą składać zgłoszenia do 21 listopada 2025 roku. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie hala.olsztyn.eu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. |
Hala Urania – serce wydarzeń sportowych i kulturalnych w Olsztynie
Od niemal dwóch lat jest sportowo-rozrywkowym sercem Olsztyna. Otwarcie Hali Urania po remoncie było jednym z najważniejszych i najbardziej wyczekiwanym wydarzeniem we współczesnej historii miasta. Błyskawicznie zaczęła tętnić życiem siedem dni w tygodniu. Obiekt odwiedza średnio 375 tys. osób rocznie – nie tylko kibiców, ale także fanów koncertów, uczestników targów, klientów siłowni, sal konferencyjnych, sezonowego lodowiska, rolkowiska i ścianki wspinaczkowej w outdoorowym klimacie.
Nowa era – Hala Urania poszukuje sponsora tytularnego
Teraz Hala Urania wkracza w kolejny etap – poszukuje sponsora tytularnego, który połączy swoją markę z nazwą tej areny i na lata wpisze się w krajobraz północno-wschodniej Polski.
– Sponsoring tytularny daje coś więcej, niż ekspozycję logotypu i nazwę hali. To możliwość realnego wpływu na życie obiektu i emocjonalny związek marki z lokalną społecznością – podkreśla Zbigniew Trzoska, prezes spółki zarządzającej halą.
Imponujące liczby, które przemawiają za inwestycją
Rocznie w Hali Urania odbywa się około 85 dużych wydarzeń – od meczów siatkówki PlusLigi i reprezentacji Polski w piłce ręcznej, przez prestiżowe gale sportów walki, po koncerty światowych gwiazd jak Alphaville, Chris Norman czy Boney M. To także widowiska kabaretowe, spektakle i targi branżowe. Hala oferuje do pięciu tys. miejsc podczas koncertów i ponad cztery tys. podczas meczy. Frekwencja sportowa jest imponująca – rozgrywki siatkarzy AZS przyciągają pełne trybuny, a ponad 20 transmisji telewizyjnych rocznie na żywo sprawia, że nazwa obiektu pojawia się regularnie w największych stacjach. Do tego dochodzą setki publikacji w prasie i internecie, a zasięg medialny każdego wydarzenia obejmuje nie tylko region, lecz całą Polskę.
– Dziś, kiedy na mecze siatkówki mamy komplet czterech tys. kibiców, łatwiej rozmawiać z potencjalnymi sponsorami. Obiekt wysokiej klasy to magnes nie tylko dla widzów, ale też dla partnerów biznesowych – przyznaje Tomasz Jankowski, prezes AZS Olsztyn.
Arena buduje też silną społeczność online. Ponad 11 tys. osób codziennie śledzi jej aktywność w social mediach, a oficjalna strona notuje 145 tys. użytkowników rocznie. Każda informacja o koncercie czy meczu to automatyczna ekspozycja nowej nazwy sponsora – od grafik w mediach społecznościowych po bilety i plakaty. Jak w przypadku ATB – kultowego DJ-a z Niemiec, który wystąpi 13 grudnia i aktywnie promuje koncert w Olsztynie w swoich social mediach.
Arena także dla biznesu – skyboksy, konferencje, networking
Ale Urania to nie tylko sport i muzyka. To także centrum spotkań biznesowych i networkingowych. Pięć skyboksów VIP to komfortowe przestrzenie wynajmowane przez firmy, do tego trybuna VIP, sale konferencyjne (227 mkw.), foyer party oraz powierzchnie biurowe. To przestrzeń, w której odbywają się kongresy, prezentacje, targi i spotkania B2B. Marki, które już związały się z halą, podkreślają jej potencjał. – Loże VIP otworzyły dla biznesu zupełnie nowe możliwości. Wcześniej spotykaliśmy się głównie w biurach i restauracjach. Dziś partnerów możemy zapraszać na mecze czy koncerty w wyjątkowej atmosferze – podkreśla Piotr Gryszczuk, prezes Przemysłówki Holding, która wynajmuje jeden ze skyboksów.
– To kompaktowa, ale nowoczesna przestrzeń, która robi wrażenie. Korzystamy z loży, wysyłamy pracowników i klientów na wydarzenia, budując relacje i atmosferę. Efekt współpracy i obecności w Uranii przerósł nasze oczekiwania – dodaje Marek Nowogrodzki, wiceprezes DFM, która wynajmuje lożę VIP.
Przykłady sukcesu – sponsoring aren w Polsce
W Polsce sukces takiego rodzaju współpracy jest niepodważalny. Marka Ergo Hestia od 15 lat wiąże swoje logo z Ergo Areną, Atlas – z łódzką Atlas Areną, a Tauron – z Tauron Areną Kraków. Podobny scenariusz możliwy jest teraz w Olsztynie. – Każda publikacja o wydarzeniu to automatyczna ekspozycja nazwy sponsora. To komunikacja 365 dni w roku, której wartość rośnie z każdym eventem – zaznacza prezes Trzoska. – Przy imponujących cyfrach odsłon i dotarcia do odbiorcy, które prezentujemy w naszych raportach, nawet nieznana firma staje się rozpoznawalna. Hala Urania już stała się miejscem, w którym spotykają się sport, kultura i biznes, a dla marki, która zdecyduje się na ten krok, będzie to inwestycja w emocje, wizerunek i prestiż. Ich wartość liczona jest nie tylko w złotówkach, ale także w pozytywnych skojarzeniach tysięcy ludzi.
W związku z dużym zainteresowaniem organizatorów imprez kulturalnych i sportowych, kalendarz jest już planowany na 2027 rok, co daje sponsorowi pewność udziału w stabilnym i kompletnym projekcie.
Tekst: Beata Waś, obraz: arch. Hala Urania
Najczęściej zadawane pytania:
Jakie korzyści daje sponsoring tytularny Hali Urania?
Sponsor zyskuje codzienną ekspozycję w mediach, obecność na wydarzeniach sportowych i kulturalnych, a także prestiż związany z budowaniem wizerunku w nowoczesnym obiekcie.
Obiekt odwiedza rocznie ok. 375 tys. osób – zarówno kibiców i fanów kultury, jak i uczestników wydarzeń biznesowych.
Umowa obowiązywać będzie przez minimum trzy lata, z pierwszym rokiem przeznaczonym na rebranding i kampanię wizerunkową.





