Samochody – czyli to co nas kręci, to co nas podnieca. Dwa olsztyńskie salony samochodowe, których modele ekscytują od lat, trafiły pod szyld jednego z najbardziej prestiżowych dilerów w Polsce – Grupy Plichta. Jaka szykuje się motoryzacyjna przygoda dla miłośników Forda i KIA?

Poznajcie nowe salony Plichta w Olsztynie: Kia Plichta Olsztyn i Ford Plichta Olsztyn

 

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

Grupa Plichta- prestiżowy diler samochodowy w stolicy Warmii

W pierwszy dzień wiosny ogłoszony został ranking największych polskich dilerów samochodowych. Grupa Plichta zajmuje w nim trzecie miejsce wśród sprzedaży nowych modeli w Polsce (na rodzimym trójmiejskim rynku jest bezapelacyjnym liderem), zaś w kategorii sprzedaży aut używanych po raz kolejny zajęła najwyższą lokatę w kraju. Jeśli więc firma potrafi ściągnąć do siebie najwięcej klientów w skali kraju, to znaczy, że doskonale poznała potrzeby zmotoryzowanego społeczeństwa.

Plichta ta jedna z największych grup dilerskich w Polsce właśnie zagościła w Olsztynie – w jej zasobach znalazły się doskonale znane mieszkańcom regionu salony Forda i KIA. – W marce KIA nastąpiła już zmiana epokowa w gamie modelowej, przyszedł nowy logotyp na autach, a teraz czekać nas będzie zmiana wizerunkowa w salonie, który do końca 2024 roku przejdzie prawdziwą metamorfozę, co powinno ucieszyć obecnych, ale i przyciągnąć uwagę przyszłych klientów marki – podkreśla Marcin Kawałko, dyrektor olsztyńskiego oddziału KIA Plichta.

KIA – marka o silnej pozycji w Olsztynie

KIA sprzedaje się fenomenalnie nie tylko w Polsce, ale i w Europie oraz w świecie. Diametralnie zmieniona gama modelowa, która trafiła w gusta nowej generacji klientów, podbiła rynek w zasadzie każdym aktualnym modelem. Najnowszy Sportige jest najlepiej sprzedającym się SUV-em w Polsce (i trzecim najlepiej sprzedającym się autem w ogóle), zaś w klasie kompaktowych crossoverów, drugiego najmodniejszego segmentu, przebojem wdarł się na rynek X-Ceed oraz o oczko niżej pozycjonowane Niro.

KIA jednak prawdziwy potencjał uwolniła w sektorze elektrycznych aut z linii modelowej EV. Dizajnem i zaawansowaniem technologicznym dotrzymuje tempa, a może nawet i zawstydza niektóre propozycje klasy premium. – W portfolio grupy Plichta olsztyńska KIA jest pierwszym salonem marki, stąd mamy ambitną wizję rozwoju, a w dużej grupie można realizować większe wyzwania – dodaje Marcin Kawałko.

Silna pozycja KIA w Olsztynie (salon zawsze oscyluje w sprzedaży między 3-5 miejscem) wynika też w dużej mierze z polityki handlowej marki: precyzyjnych terminów dostaw, atrakcyjnego finansowania oraz rozsądnie skalkulowanej cenie.

Plichta Olsztyn – siła płynąca z połączenia Ford&KIA

Ale siłą Grupy Plichta jest wspomniana sprzedaż aut używanych i olbrzymia wręcz ich dostępność. Rynek nowych samochodów mocno zmieniła aktualna sytuacja gospodarcza na świecie i coraz ostrzejsze normy ekologiczne, stąd klienci poszukują rzetelnych przechodzonych aut, co do których mają pewność weryfikacji technicznej, przebiegu, pochodzenia i historii. Słowem: stan sprzedawanych aut ma być taki, by nie pozostawił skazy na wypracowanym wizerunku całej grupy dilerskiej.

W Olsztynie KIA z automatu przywodzi na myśl innego silnego gracza na rynku – usytuowaną po sąsiedzku markę Ford. Grupa Plicha posiada w rodzimym Trójmieście dwa salony Forda, w tym prestiżowy koncept Ford Store. A tylko w nim można kupić i obejrzeć np. modele Mustanga V8, limitowane modele w wersjach RS czy długo oczekiwanego Bronco, który nawiązuje stylistycznie do swojego legendarnego protoplasty.

Ale w olsztyńskim salonie mamy wyeksponowane Mustangi z podstawowym silnikiem, no i coś, co podbiło serca fanom motoryzacji – w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E. Samochód z miejsca stał się obiektem pożądania i zdobył w Polsce tytuł auta elektrycznego roku. – Samochód zbiera mnóstwo superlatyw, ale pochylić tu należy czoła przez Fordem, bo wykonał ogromną pracę, by stworzyć tak doceniony model – akcentuje Andrzej Oleksiński, dyrektor zarządzający olsztyńskiego salonu Ford Plichta.

Póki co klienci najczęściej wyjeżdżają z olsztyńskiego salonu modelami Kuga i Puma. Najpopularniejsze w gamie Forda auta wyparły nawet takie lokomotywy sprzedażowe jak Focus czy Fiesta, którą właśnie przestano produkować na rzecz wspomnianej Pumy.

Sam Ford będzie miał też wydzieloną jako submarkę Ford Pro – całą sekcję aut użytkowych i dostawczych.

Grupa Plichta Olsztyn – rewolucja w myśleniu o autach

– Zmienia się rola samych salonów samochodowych, które staną się docelowo agencjami odbioru aut, więc siłą poszczególnych dilerów będzie przede wszystkim wzorcowa jakość obsługi. Po prostu klientów będą przyciągać najlepsi. Salony przejdą wielką przemianę jeśli chodzi o cyfryzację sprzedaży. To m.in. pociąga za sobą inwestowanie w nowe zasady bezpieczeństwa systemów komputerowych. Wprowadzana jest zdalna samodiagnostyka aut. Nowe standardy nie wszystkim graczom pozwolą pozostać na rynku, a silny właściciel daję tę gwarancję – zauważa Andrzej Oleksiński. Inwestycja pod przyszłe standardy to pierwszy krok w nowy rozdział motoryzacji. Rytm od zawsze narzucają najsilniejsi gracze na rynku, więc niebawem w Olsztynie będziemy być może świadkami małej rewolucji w myśleniu o własnym samochodzie.