Tętni życiem od rana do wieczora. Niepubliczna Szkoła „Absolwent”, która funkcjonuje od 27 lat, daje swoim uczniom dobry grunt pod rozbudzanie pasji, szachy i etykę. Obowiązkowe jest ograniczenie smarfonów. Zresztą dzieci mają tutaj lepsze atrakcje. Już wam się podoba?

W „Absolwencie” nie usłyszysz dzwonka. Tu nikt nie chce być jego niewolnikiem. Są za to mundurki, indeksy, szafki i wreszcie lekkie plecaki, o które bezskutecznie walczą rodzice w większości publicznych podstawówek. Oddziały klasowe liczą około 16 osób, a w czasie godzinnej przerwy obiadowej uczniowie mogą zjeść ciepły posiłek, iść na spacer, zagrać w piłkę na boisku lub odprężyć się na placu zabaw. Atmosferze integracji sprzyja zakaz używania telefonów komórkowych w czasie lekcji i przerw – tu młodzi ludzie po prostu ze sobą rozmawiają.

Wszystkie tradycyjne przedmioty nauczane są w zwiększonym wymiarze godzin. Obowiązkowe są także szachy, taniec i etyka z elementami filozofii. Ponadto szkoła prowadzi zajęcia z kaligrafii oraz współpracuje z Akademią Nauki w zakresie nauczania technik szybkiego czytania i efektywnego zapamiętywania. Na zajęcia sportowe dzieci dowożone są autobusem – na salę gimnastyczną oraz tenisową. Już pierwszaki uczęszczają na lekcje pływania i mierzą się z samodzielnością podczas kilkudniowych wyjazdów na Zielone Szkoły. Kilkoro nauczycieli „Absolwenta” ma też uprawnienia instruktora narciarskiego, prowadzą więc zajęcia podczas corocznych obozów integracyjnych w górach dla klas IV-VIII.

– Chciałam stworzyć szkołę, o jakiej marzyłam dla własnego dziecka. Taką, która po obowiązkowych lekcjach zapewnia uczniom możliwość wszechstronnego rozwoju, a nie bezproduktywne przesiadywanie w świetlicy szkolnej – opowiada Zofia Rączkiewicz, Pani dyrektor „Absolwenta”. – Pomysły edukacyjne czerpałam z Belgii, dokąd często jeździłam, by podpatrywać pracę zaprzyjaźnionych nauczycieli. I tak w 1992 roku powstała szkoła „Absolwent”. 

W godz. 8–13 dzieci uczestniczą w zajęciach dydaktycznych, realizują podstawę programową, a po przerwie obiadowej rozpoczynają zajęcia sportowe, uzupełniające i koła zainteresowań. Mają czas na odrabianie pracy domowej pod okiem nauczyciela. Młodsi uczniowie korzystają w tym czasie z bogatej oferty zajęć rozwijających i nawiązują więzy społeczne podczas zabaw integracyjnych. 

Jednym z głównych celów „Absolwenta” jest wykształcenie w uczniach umiejętności swobodnego komunikowania się w językach obcych. Angielski pięć razy w tygodniu, lekcje z native speakerem, drugi język (niemiecki) już od piątej klasy i hiszpański jako opcja zajęć dodatkowych. Szkoła chętnie przyjmuje też dzieci obcokrajowców. – Chcemy wychowywać młodych Europejczyków, więc otwartość na inne kultury i tolerancja to wartości, które w sposób szczególny pielęgnujemy w murach naszej szkoły – dodaje Pani Dyrektor.

„Europę” widać już w salach: sprzęt multimedialny i najnowocześniejsze pomoce naukowe. Dumą „Absolwenta” jest nowo powstała pracownia chemiczna z profesjonalnym sprzętem do przeprowadzania eksperymentów oraz cieszące się wielką popularnością pozalekcyjne zajęcia z kodowania.

Rodziców cieszą wysokie wyniki nauczania szkoły w rankingach, ale za największy jej atut uznają bezpieczeństwo. Kameralna placówka ma własną ochronę i monitoring. Nikt nie jest anonimowy. Szkoła jest chwalona za sprzyjającą dobremu samopoczuciu organizację dnia, gwarancję całodziennej opieki, zdrowe posiłki przygotowywane w kuchni, atmosferę, a nadto za jasny, sprawiedliwy sposób oceniania, który uwzględnia skalę wysiłku i różne tempo rozwoju dzieci. Jednak najlepsza rekomendacja zawsze pochodzi od samych uczniów. To oni przyciągają tu młodsze rodzeństwo i kolegów, a w szkole zaczynają się już pojawiać dzieci… pierwszych absolwentów. 

Zachącamy do obejrzenia naszej strony internetowej 

www.absolwent.edu.pl oraz facebooka.

Tekst: Sylwia Płaszczyńska-Capłap
Obraz: archiwum Absolwent, © Tyler Olson / www.shutterstock.com

Niepubliczna Szkoła „Absolwent”

Olsztyn, ul. Jasna 2

school@absolwent.edu.pl

absolwent.edu.pl

fb/Niepubliczna-Szkola-Absolwent-w-Olsztynie