Myśl lokalnie, działaj globalnie – to hasło, które z sukcesem przyświeca wielu markom. Ale co oznacza w praktyce, jak wykorzystać siłę wizerunku Warmii i Mazur w promocji własnej firmy? Czerwcową konferencję BIZNES WIR. Wiedza-Inspiracje-Relacje, kierowaną do młodej generacji przedsiębiorczości, zrealizowaliśmy w partnerstwie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Dlaczego szwajcarski zegarek jest lepiej postrzegany, niż każdy inny? A po mazurskie mleko chętniej sięgniemy, niż to ze Śląska? Bo działa tu mechanizm marki terytorialnej opartej o pewne skojarzenia. Właśnie lokalność i siła marek, które czerpią z regionu, były głównym tematem konferencji BIZNES WIR. Wiedza-Inspiracje-Relacje, którą zorganizowaliśmy 18 czerwca w sali konferencyjnej z najlepszym widokiem w mieście – w Restauracji Przystań.
– Budowanie marki to proces długofalowy i wcale niełatwy, ale wy jako Warmia i Mazury startujecie już z pewnego pułapu, bo jeśli chodzi o zdrową żywność, jesteście najlepiej postrzeganym regionem w kraju – rozpoczął prelekcję Piotr Lutek, lublinian zafascynowany naszym regionem, prezes firmy Synergia tworzącej marki terytorialne. Jest też współautorem strategii marki Warmii i Mazur.
– Marka to przede wszystkim praca z głową konsumenta i jego percepcją. Jeśli klient wybiera wspomniane mleko z Mazur, a zegarki ze Szwajcarii, to znaczy, że jest gotów zapłacić za to, że te produkty kojarzy z pewnymi wartościami – podkreślał.
Inspirujący wykład poparty wieloma barwnymi historiami uzupełniła debata z prelegentami, którzy pracują już z konkretnymi markami, wykorzystującymi siłę Warmii i Mazur. Gośćmi debaty byli Joanna Myszkowska, współwłaścicielka jednego z najstarszych młynów w Polsce oraz marki Młynomag, Adrian Otoliński, twórca marki Mazurskie Hytte, koncepcji domków wypoczynkowych opartych na wartościach slow, zaczerpniętych właśnie z norweskiego hytte oraz dr Piotr Wasyluk, właściciel firmy Wasyluk Projektowanie Kreatywne, doświadczony dydaktyk tworzący strategie komunikacji dla regionalnych marek. Mówił m.in. o tym, że istotne jest wypracowywanie lokalnych brandów przez małe społeczności działające w oparciu o smart village. – Bo regionalność i lokalność są rosnącym trendem – podkreślił.
A propos regionalności – była okazja zabrać do domu kultową grę Monopoly Olsztyn opartą na znanych miejsca i markach miasta (jedno z pól ma też magazyn MADE IN Warmia & Mazury).
Konferencję zwieńczyły Szybkie Randki Biznesowe. To doskonała okazja, by poszerzyć grono biznesowych znajomych i budować z nimi relacje, które mogą wpłynąć na rozwój marki.
Podczas wydarzenia można było też uzyskać informacje na temat możliwości wsparcia rozwoju biznesu środkami unijnymi u przedstawicieli Głównego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Olsztynie. Konsultacji udzielali również przedstawiciele Warmińsko-Mazurskiego Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów.
Partnerzy Wydarzenia:
- Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko – Mazurskiego Warmia i Mazury w Olsztynie
- Restauracja Przystań
Poznaj sylwetki prelegentów
Fotorelacja z wydarzenia