BIZNES WIR. CSR w praktyce – firma z misją

Co robić i jak działać, by klienci pokochali waszą firmę? Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) była motywem przewodnim konferencji Biznes WIR realizowanej w partnerstwie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Zabieranie na spacer psów ze schroniska, zbiórka dla pogorzelców, czyszczenie rzek, ufundowanie placu zabaw dla dzieci, sadzenie drzew, budowanie zbiorników retencyjnych, edukowanie z zakresu przyrody czy zdrowia – pomysłów, jakimi firmy chcą dzielić się ze społeczeństwem, jest niemal tyle, ile pracujących w nich ludzi.
Społeczna odpowiedzialność biznesu jest dzisiaj wizytówką prowadzonej firmy. A nawet więcej. Jak podkreśliła podczas debaty Marta Piskorz z Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, która wspiera w tym zakresie firmy, kontrahenci sami wymagają od innych firmy, z którymi budują relacje, by wykazywały się działaniami z zakresu CSR. – Stąd wiele już z nich ma to wpisane do swoich strategii – podkreśliła.
Ale i klienci częściej wybierają firmy, które z troską podchodzą do otaczającego ich środowiska i społeczności. Wykład pogłębiający zagadnienie CSR, poparty ciekawymi przykładami zarówno ze świata, jak i Warmii i Mazur, zaprezentował Michał Bartoszewicz, wykładowca z branży przedsiębiorczości i dyrektor kreatywny magazynu MADE IN Warmia & Mazury.

Uczestnicy konferencji też wykazali się kreatywnością. 100-osobowa widownia zamieniła się w wirtualnych 21 mikro firm z różnych branż i wymyślała działania, które w oczach ich klientów budowałyby wizerunek marki zaangażowanej społecznie.

Panel dyskusyjny z prelegentami obfitował w przykłady działań CSR prosto z życia znanych olsztyńskich marek. Wojciech Suchowiecki, właściciel agencji interaktywnej ARTNEO opowiadał o charytatywnych projektach sportowych, w które angażuje się zespół jego firmy. Piotr Mulkowski, szef marketingu wody EVA Zdrój, odsłonił kulisy akcji Kocha(m) – Pomaga(m), w ramach której marka przekazuje 5 gr z każdej sprzedanej butelki na działania na rzecz dzieci. Wojciech Śmieszek, współwłaściciel Biura Podróży Szarpie Travel, organizatora turystyki dzieci i młodzieży, podkreślał, że kluczem CSR jest przede wszystkim uczciwość wobec klientów, a – jak dodał – największą satysfakcję daje sprawczość, poczucie, że to ma sens.

Podczas wydarzenia osoby zainteresowane uzyskaniem dofinansowania ze środków UE mogły uzyskać informacje na ten temat bezpośrednio od pracowników Głównego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich (PIFE). Natomiast osoby zainteresowane inwestycjami (typu greenfield i brownfield) oraz nawiązaniem kontaktów z zagranicznymi partnerami gospodarczymi, mogły uzyskać informacje u pracowników Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE) działającego w strukturach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Fotorelacja z wydarzenia

 

Partnerzy Wydarzenia:

  • Organizatorem cyklu konferencji BIZNES WIR jest redakcja MADE IN Warmia & Mazury.
  • Partnerem wydarzenia jest Urząd Marszałkowski Urzędu Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie #zdrowe życie, czysty zysk
  • Podczas konferencji dostępny będzie mobilny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich
  • Partnerem wydarzenia jest Restauracja Przystań – tegoroczny cykl konferencji organizujemy na sali konferencyjnej z wyjątkowymi widokami na jezioro Ukiel