ONA SPEŁNIA NIEMAL WSZYSTKIE ZACHCIANKI KIEROWCY. GDYBY JESZCZE MÓWIŁA DO NIEGO „KOCHANIE”, NOWA ASTRA BYŁABY STAŁYM ŚWIADKIEM SPRAW ROZWODOWYCH.

opel 3             opel 1

Miłym głosem zapytała, w czym może mi pomóc. Z błyskotliwością dawnego Rogera Moora od razu skojarzyłem kilka sugestii, ale trzymając dżentelmeński fason, zdradziłem jedynie, iż wieczór zamierzam spędzić w SPA dr Ireny Eris na Dylewskich Wzgórzach. „Proszę mnie tam poprowadzić” – zaproponowałem z bondowską stanowczością w głosie.

„Trasa jest już wprowadzona do pańskiej nawigacji. Pozostaje mi życzyć panu przyjemnego relaksu i udanego pobytu” – tak rozstaliśmy się tego nieźle zapowiadającego się wieczoru.

Kupując najnowszego Opla Astrę, wchodzisz jakby w nowy związek. Dostajesz bowiem od niemieckiego koncernu osobistego asystenta podróży. Poprzez naciśnięcie guziczka tuż obok lampki w podsufitce łączysz się z obsługą, której zadaniem jest pomóc ci we wszystkich sprawach, jakie mogą dotyczyć szeroko pojętej podróży. Ponieważ można też korzystać z opcji identyfikacji położenia twojego auta (guziczek obok tego pierwszego guziczka), będąc gdziekolwiek w Europie, wywołujesz swojego anioła stróża i żądasz np. znalezienia najbliższej pizzerii. Po czterech, góra sześciu sekundach, dostajesz repertuar kilku najbliższych: nazwę, opis i odległość. I pytanie: czy już zdążyłem się na którąś zdecydować? Tak? Więc masz już jej adres zdalnie wpisany w nawigację i jedyne, co teraz do ciebie należy, to nacisnąć start na ekranie nawigacji, by popilotowała cię pod samo wejście.

opel 5

Takich usług system Opel On Star ma więcej, niż przydać by się mogło przeciętnemu kierowcy. Opel stworzył genialne narzędzie wspomagające w podróży. Kiedy samo auto kompaktowe dotarło już do technologicznej perfekcji, swą przewagę nad rywalami zyskuje właśnie w dodatkowych usługach. Owszem, najnowsza Astra sama pilnuje zakrętów, w razie gdybym ospale reagował kierownicą, sama czyta znaki drogowe, gdybym ich nie zauważył, sama zahamuje, gdybym wykazał się nieuwagą na ulicy, sama poucza, że jadę zbyt brawurowo i sama sobie zmienia oświetlenia na takie, które w danej chwili jest najefektywniejsze (LED-owe reflektory IntelliLux sprytnie śledzą obiekty na drodze, by ich nie oślepiać), ale usługa On Star wprowadza do auta jakiś pierwiastek spoza całej tej technologicznej maestrii. Że pojazd może stać się istotą żywą. Kiedyś na samochody spoglądałem okiem stylisty, inżyniera i księgowego jednocześnie. Wiadomo: najlepiej jest kupić taki, który wpadł w oko, jest dojrzały technicznie i ma uczciwie skalkulowaną wartość. Dzisiaj dochodzą argumenty jak w partnerskim związku: czy zwyczajnie jest mi z kimś dobrze czy nie.

Gdy jechałem najnowszą Astrą Sports Tourer, odezwał się we mnie dzieciak, który nie może nacieszyć się podarowaną zabawką. Raz skomunikowałem się z asystentką, by sprawdziła mi pogodę, jaka będzie w Gdyni za dwie godziny, choć wcale nie musiała wiedzieć, że tam nie pojadę. Innym razem dopytałem o ogólny stan samochodu. Zbajerowałem ją, że wyjeżdżam tak strasznie daleko, iż wspomniana Gdynia to ledwie przedsmak podróży. Recytowała mi niczym rasowy serwisant: ciśnienie w oponach optymalne, stan oleju w normie, do kolejnego serwisu zostało ponad 17 tys. kilometrów, zasięg na posiadanym paliwie wynosi około 650 kilometrów, żaden system nie sygnalizuje błędu… i te wyliczanki zakończyła miłą klamrą: „Pański samochód jest w idealnym stanie, więc pozostaje mi życzyć miłej podróży”. Wie to wszystko, bo Astrę można prześwietlić on-line.

Jeszcze do niedawna było to nie do pomyślenia. A teraz mogę to wszystko robić nawet… z własnego telefonu. Ilość wezwań asystenta nie ma ograniczeń, a rozbudowana centrala funkcjonuje całodobowo. Siedząc w hotelu w Berlinie, mogę na przykład zadzwonić, by dopytać, czy na pewno zamknąłem swoją Astrę zostawioną pod lotniskiem w Szymanach.

opel 2             opel 4

O jednej tylko sprawie poinformuję was zamiast asystenta. Rozwiejcie wszelkie obawy, czy tak wielkie kombi (aż 42 cm dłuższe od pierwszej Astry Caravan!) do pary z litrowym trzycylindrowym silnikiem (105 KM) będzie szczęśliwym związkiem. Otóż chemię czuć między nimi już na starcie. Powiem więcej: tym silnikiem będziecie milej zaskoczeni niż propozycją seksu na pierwszej randce.

 

Tekst: Rafał Radzymiński

 

Opel Astra Sports Tourer 1,0 turbo Dynamic – 76 300 zł

Opel MIBO Olsztyn, ul. Jagiellończyka 41 C

www.mibo.com.pl