PRAWIE NOWE, ALE NAWET O JEDNĄ TRZECIĄ TAŃSZE – O PROGRAMIE SPRZEDAŻY UŻYWANYCH SAMOCHODÓW BMW I MINI ROZMAWIAMY Z MARIUSZEM PAWŁOWSKIM, KIEROWNIKIEM SALONU SPRZEDAŻY ZDUNEK PREMIUM W OLSZTYNIE.

MADE IN: Stoją nowe samochody BMW w waszym salonie, ale kiedy doczyta się specyfikację każdego z nich, to okazuje się, że one są prawie nowe.

Mariusz Pawłowski: Są z niewielkimi przebiegami, choć faktycznie prezentują się jak nowe. Pozyskujemy takie samochody dla naszych klientów z kilku źródeł. Część z nich stanowią samochody tzw. podemonstracyjne z salonów, w których jeździły od czterech do sześciu miesięcy jako testowe i zwykle nie mają więcej niż dziesięć tys. km przebiegu. Kolejne pochodzą od kadry menedżerskiej koncernu BMW, głównie z niemieckiej centrali BMW AG, która systematycznie wymienia służbowe pojazdy.

Domyślam się, że również w bogatych specyfikacjach.

Tak, to są zazwyczaj egzemplarze świetnie wyposażone, a przy tym mają nie więcej niż rok eksploatacji za sobą i przebiegi nie przekraczające 20 tys. km.

Ile można zaoszczędzić korzystając z takiej oferty, porównując z ofertą nowego pojazdu?

Nawet do 30 procent. Mamy akurat w salonie kilka takich przykładów: model 525d z M-pakietem. Nowy, tak dobrze wyposażony, cennikowo kosztuje 298 tys. zł, ten egzemplarz – 219 tyś, ma dziewięć miesięcy i 13 tys. przebiegu. Taniej o 80 tys. zł.

Inny przykład: topowy model 750i, również z M-pakietem, które z tak bogatym wyposażeniem kosztuje 720 tys. zł. Nasze – z przebiegiem 19 tys. km – 449 tys. Taniej o 270 tys. Obydwa pod każdym względem prezentują się niemal jak fabrycznie nowe.

Ale macie też pojazdy i nieco starsze.

Tak, one trafiają do nas z kolejnego źródła – pozyskane od naszych klientów, którzy wzięli je jako nowe w programie BMW Comfort Lease i oddali po okresie finansowania. Umowy ograniczały tych użytkowników do przebiegów nie większych niż 50 tys. km rocznie. Samochody te trafiają do nas z powrotem po dwóch, trzech, a najdłużej po czterech latach użytkowania.

Znacie przeszłość tych samochodów?

Właśnie to jest ten podstawowy czynnik bezpieczeństwa zakupu dla kolejnego klienta. Każde z tych samochodów musi przede wszystkim posiadać udokumentowaną historię serwisową, poza tym każde przechodzi program drobiazgowej kontroli przez autoryzowany serwis, podczas której sprawdzane są aż 72 punkty kontrolne, począwszy od blacharskich, przez mechaniczne, po diagnostykę komputerową. Jeśli przechodzi test pozytywnie, to taki samochód jest gotowy do udzielenia mu gwarancji na kolejne dwa lata, wraz z usługą assistance.

W ogóle temat gwarancji potrafi miło zaskoczyć klientów na nasze używane modele, bo często te samochody jako nowe kupowane były już np. z pięcioletnimi pakietami gwarancyjnymi i serwisowymi, więc kiedy klient nabywa dzisiaj trzyletni egzemplarz, to jeszcze przez kolejne dwa lata ma gwarancję i bezpłatny serwis. I do tego oferujemy podobne formy finansowania przez BMW Financial Services, jak w przypadku nowych pojazdów oraz atrakcyjne ubezpieczenie w tzw. pakiecie dilerskim, które jest o wiele bardziej bezpieczną i rozbudowaną polisą, m.in. gwarantuje naprawę na oryginalnych częściach BMW. Klientowi wymieniamy oleje i filtry w naszym autoryzowanym serwisie, myjemy auto, podczas gdy klient pije w tym czasie u nas dobrą kawę. I to jest ta obsługa premium, którą oferujemy w programie sprzedaży używanych aut.

Grupa BMW Zdunek sprzedaje wiele marek w tym BMW i MINI. Czy nieznacznie używane modele nie osłabiają sprzedaży nowych samochodów?

Jako firma mamy też cele sprzedażowe właśnie używanych samochodów, a te, które oferujemy, świetnie wpisują się w tę strategię. Przy tej usłudze ciągle oferujemy standard przyjęty dla marki, podnosząc tym samym kulturę motoryzacyjną wtórnego rynku. Klienci szukają dzisiaj rzetelnych samochodów, nawet kiedy są one minimalnie droższe od notowań rynkowych, ale przynajmniej przy zakupie takich pojazdów wszystko jest u nas transparentne, a klient dostaje całą wiedzę o modelu, który go interesuje.

Rozmawiał: Rafał Radzymiński, obraz: Michał Bartoszewicz

Zdunek Premium
Olsztyn, Al. Warszawska 117 C

tel. 536 281 101
www.bmw.zdunek.pl/olsztyn
Autoryzowany serwis BMW i MINI