Realna debata w wirtualnym świecie, czyli jak zainicjowaliśmy społeczną dyskusją na temat kondycji branży turystycznej w regionie wraz z pomysłami na jego promocję. 

Tworząc dwie pierwsze edycje konferencji BIZNES WIR – Wiedza Inspiracje Relacje, dotarliśmy do ponad trzystu osób poszukujących wiadomości w temacie rozwijania własnej firmy. Ograniczenia związane z pandemią sprawiły, że z trzecią edycją warsztatów dotarliśmy do 20 tys. odbiorców. Wszystko za sprawą tego, że spotkanie przenieśliśmy do świata wirtualnego. 

Budując koncepcję BIZNES WIR, jeszcze gdy były to spotkania na żywo, chcieliśmy by były one kameralne, stąd wprowadziliśmy ograniczenia uczestników do 150 osób. Przy tej ilości mogliśmy liczyć na atmosferę skupienia i żywego kontaktu z prelegentami. Czołowe postacie biznesu były na wyciągnięcie ręki – można było z nimi porozmawiać, zapytać o radę czy choćby zrobić sobie pamiątkowe selfie. Ograniczenia związane z organizacją spotkań na żywo sprawiły, że trzecia edycja konferencji odbyła się w świecie wirtualnym. – Wiedzieliśmy już, że nie uda się powtórzyć klimatu pierwszych spotkań, ale okazuje się, że właśnie ograniczenia bywają rozwojowe – opowiada Michał Bartoszewicz, wydawca MADE IN Warmia & Mazury. – Wideokonferencje promowaliśmy bardzo intensywnie, by dotrzeć do jak największej ilości przedsiębiorców. Tym razem szczególnie tych działających w branży turystycznej: od niewielkich pensjonatów i agroturystyk, przez producentów lokalnej żywności, branżę eventową, po duże hotele i restauracje. 

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

Czas pandemii jest dla nich trudny, więc pomysł dyskutowania o potencjale turystycznym regionu był trafny. Tym bardziej, że ograniczone możliwości wyjazdów zagranicznych pokazały jak wielką popularnością cieszą się Warmia i Mazury. – Wypracujmy zatem na fali tego sukcesu mechanizmy, które przełożą się na mądre kształtowanie ruchu turystycznego w przyszłości, również poza głównym sezonem – dodaje Rafał Radzymiński, redaktor naczelny magazynu.

Odpowiedzi szukaliśmy wśród uczestników wideokonferencji. W debacie (dostępna na platformach Facebook/madeinwm i YouTube/biznes WIR) wzięli udział: Elżbieta Lendo (prezes zarządu Lendo Hotels Group oraz prezes ogólnopolskiej fundacji zrzeszającej hotele z polskim kapitałem Harmony Polish Hotels), Marcin Wiechowski (wraz żona Ewą są twórcami, właścicielami i prowadzącymi jedną z najbardziej cenionych agroturystyk w regionie Kwaśnie Jabłko, na terenie którego produkują słynny cydr), Robert Szewczyk (dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego) oraz Arkadiusz Regiec (twórca platformy crowdfundingowej Beesfund oraz właściciel BeesCamp – sieci glampingów z pierwszym pilotażowym w Olsztynie). 

Jak podobają wam się analizy i wskazówki praktyków działających z sukcesami w różnych skalach branży turystycznej? Na pewno sprawdza się stara zasada: kiedy się burzliwie i konstruktywnie dyskutuje, pojawia się mnóstwo inspiracji.

Pełnym natchnienia uzupełnieniem debaty jest wywiad z Aleksandrą Klonowską-Szałek, twórczynią Slowhop.com, internetowej platformy rezerwacyjnej, która pomaga dotrzeć do gospodarzy klimatycznych noclegów, organizatorów kameralnych wypraw i przygód. W jej bazie znajdują się dziesiątki miejsc z Warmii i Mazur, więc podzielenie się sumą doświadczeń, bolączek i pomysłów ludzi tworzących takie miejsca w regionie – cenna lekcja. 

Konferencję wieńczy Kasia Pruska z Panda Marketing, która zaprezentowała konkretne pomysły na skuteczną i niestandardową promocję biznesu turystycznego w internecie. 

Tekst i obraz: redakcja MADE IN Warmia & Mazury 

Organizator spotkania: MADE IN Warmia & Mazury 

Partner wydarzenia: Urząd Marszałkowski
Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie 

Honorowy patronat: Gustaw Marek Brzezin, Marszałek
Województwa Warmińsko-Mazurskiego

BIZNES WIR #4

Tematem czwartej edycji BIZNES WIR – Wiedza Inspiracje Relacje będą zaawansowane technologie. Będziemy rozmawiać o tym jak na Warmii i Mazurach tworzyć i rozwijać firmy, które można byłoby przenieść i do Doliny Krzemowej. Materiał filmowy z wideokonferencji będzie dostępny w sieci od 30 września. Szczegółowy na profilu Facebook magazynu (fb/madeinwm).