Biznes WIR: Wiedza-Inspiracje-Relacje to cykl konferencji, które zainicjowaliśmy jako redakcja magazynu. W 2021 roku zrealizowaliśmy cztery wydarzenia w formule on-line poświęcone tematom ważnym biznesowo dla Warmii i Mazur.

Dostępne w serwisie internetowym magazynu materiały wideo stanowią przekrój tematyczny istotnych kierunków rozwoju Warmii i Mazur. W zainicjowanych przez nas debatach udział wzięli przedstawiciele różnych środowisk. Wspólnie szukaliśmy wskazówek i rozwiązań, jak wzmacniać sektory gospodarki w regionie, by stały się marką rozpoznawalną w kraju i za granicą.

Poruszyliśmy cztery tematy przewodnie wpisujące się w strategię rozwoju województwa:

• Jak na Warmii i Mazurach zbudować biznes, który działa w skali globalnej? Twórcy firm z naszego regionu, którzy odnieśli międzynarodowy sukces (Erko, Falken Trade, Szynaka Meble, Ostróda Yacht) udowodnili nam, że to nie miejsce działania jest ważne, ale pomysł na biznes i jego skuteczna realizacja.

• Jak stworzyć na Warmii i Mazurach wyjątkowe miejsce, które przyciąga nie tylko turystów, ale również stanowi inspirację dla innych? Nieszablonowe podejście do agroturystyki i alternatywnej formy wypoczynku zaprezentowaliśmy na przykładzie Koziej Farmy Złotnej, Kwaśnego Jabłka, Glendorii i Modrego Ganku.

• Jak wykorzystać tożsamość i atrybuty Warmii i Mazur w budowaniu marki spożywczej rozpoznawalnej w całym kraju? Biorąc pod uwagę, iż region ma w kraju opinię bliskiego naturze, ekologicznego i nieskażonego jeszcze wielkomiejskością, na przykładzie marek Mazurskie Miody, Młynomag, Tradycyjna Warmińska Wędzarnia, Zakłady Mięsne Warmia pokazaliśmy, w czym tkwi siła i sekret marki spożywczej rodem z Warmii i Mazur.

• Turystyka zdrowotna – czy w dobrym kierunku rozwijamy usługi okołomedyczne, aby przyciągać do regionu pacjentów będących jednocześnie turystami? Trzy głosy zaprezentowały: agencja kreująca marki – Wordsmith PR, szef Regionalnej Organizacji Turystycznej, która pilotuje rozwój turystyki zdrowotnej oraz założycielka Mazurskiego Centrum Psychoonkologii i Rehabilitacji. Poznaliśmy również marki BeLoved, Alfa Dental oraz Centrum Medyczne Woźniak.

Każdy odcinek konferencji Biznes WIR wprowadzał odbiorców w zagadnienie filmowym felietonem, po którym następowała część praktyczna. W możliwie esencjonalny sposób podpowiadaliśmy, jak skutecznie promować się dysponując niewielkim budżetem na reklamę, a także jakich metod używać do generowania nieszablonowych rozwiązań i pomysłów w biznesie np. poprzez potęgę zjawiska pierwszego wrażenia, które w niejednej branży (np. turystycznej) ma ogromne znaczenie.

Obraz: Michał Bartoszewicz

Organizator: MADE IN Warmia & Mazury

Partner: Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Honorowym patronem wydarzenia jest Gustaw Marek Brzezin,
Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego

BIZNES WIR. 

Wiedza. Inspiracje. Relacje. 

Jako redakcja chcemy inspirować i dostarczać wiedzy, dzięki której przedsiębiorcy z Warmii i Mazur będą skuteczniej rozwijać swoje firmy. Z racji ograniczonych możliwości spotkań, BIZNES WIR przenieśliśmy do świata online. Ale właśnie dzięki dostępnym stale na platformach społecznościowych odcinkom, z serwowanej wiedzy skorzystać mogą tysiące przedsiębiorców.