JEST TU DUŻO ZBIEŻNOŚCI: WSPÓLNA JAKOŚĆ, WSPÓLNE MIEJSCE I NAWET TRZY PIERWSZE LITERY FIRMY SAMOCHODOWEJ SĄ WSPÓLNE. OLSZTYŃSKI DILER VOLVO POSZERZYŁ USŁUGI O AUTORYZOWANY SERWIS MARKI VOLKSWAGEN.

 

Łatwo się pisze o marce Volkswagen w kontekście Volvo. Obydwie marki łączy bowiem nie tylko podobnie zaczynająca się nazwa, ale też i podobna filozofia działania: rzetelnie, perfekcyjnie i z poszanowaniem własnej tradycji. Obydwie firmy mają olbrzymi odsetek lojalnych klientów, a na to pracuje się długimi latami. I nie tylko przy pomocy samego produktu, ale przede wszystkim standardem dalszej jego obsługi.

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

We wspólnym obiekcie olsztyńskiego dilera Volvo, Nord Auto otworzył autoryzowany serwis marek Volkswagen oraz Volkswagen Samochody Użytkowe (koncern z Wolfsburga rozdziela w swojej nomenklaturze marki produkujące samochody osobowe i dostawcze). – Zbudowaliśmy spory kapitał zaufania jako diler i serwis marki Volvo i będziemy starali się ten standard zaproponować klientom Volkswagena – mówi o otwartym autoryzowanym serwisie Emilian Puchalski, kierownik serwisu Volkswagen Nord Auto.

Autoryzowana stacja obsługi to przy obecnym tempie postępu technologicznego samochodów spore wyzwanie. Zwłaszcza dla wyposażenia serwisów w urządzenia diagnostyczne. – My, jako nowa placówka, dysponujemy kompletną i najnowocześniejszą aparaturą, włącznie z urządzeniami do kalibracji systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy – dodaje Emilian Puchalski.

Mowa o systemach kamer, radarów i czujników dbających o to, by pojazd nie zjechał z właściwego pasa, by nie zderzył się z innym pojazdem i by w porę zahamował przed przeszkodą. By wszystko działało niezawodnie, musi to być precyzyjnie ustawione. A jak ostrzega kierownik serwisu, precyzję działania tych urządzeń może pogorszyć nawet wjechanie z większą prędkością na krawężnik, że o drobnej kolizji nie wspominając.

W ogóle nowoczesne serwisy bardziej zaczynają przypominać laboratoria, aniżeli stereotypowe wyobrażenie o brudnych halach z mechanikami w usmarowanych kombinezonach. Coraz więcej napraw przejmują urządzenia elektroniczne, współpracujące z samochodem nawet za pomocą Wi-Fi. – Jadąc na jazdę próbną, serwisant może zabrać ze sobą tablet, który podczas normalnych warunków pracy samochodu zdiagnozuje problemy – podaje przykład. – Nasze systemy wykorzystują najnowocześniejszą technologię, łączącą diagnostykę własną samochodu, technikę pomiarową i dokumentację techniczną. Przy wspomaganym poszukiwaniu błędów systemy te znacząco skracają czas potrzebny na znalezienie usterki, dzięki czemu wyraźnie obniżają się koszty napraw.

Normy czasogodzinowe serwisów dla danej marki są jednakowe. Każdy serwis ma jednak swoje stawki roboczogodziny. Z okazji otwarcia serwis VW w Nord Auto wprowadził promocyjne stawki, a specjalnym pakietem objął klientów flotowych.

madein_nr018_poziom_188

madein_nr018_poziom_187

Tekst: Rafał Radzymiński

Obraz: Michał Bartoszewicz