– właśnie debiutują, uwodzą i kuszą

suzuki
Japoński czas
Mody się zmieniają i najczęściej wracają. Korzysta z tego trendu najnowsze Suzuki Vitara. Debiutowało 27 lat temu jako klasyczna mała terenówka z dzielnym napędem na cztery koła i solidną ramą. Potem rozrosła się do tego stopnia, że wypadało jej nadać przedrostek Grand.
A na koniec stała się klasycznym SUV-em. Nowa Vitara nie ma już grand wymiarów i wpisała się w modny segment crossoverów, czyli miejskich aut o cechach terenowych. Ale panowie z Suzuki zostawili jeszcze furtkę dla amatorów nieudawanej jazdy terenowej: wersję 4×4 ALLGRIP z możliwością wyboru czterech wariantów pracy (auto, sport, snow, lock) i ze wspomaganiem ruszania pod górę i zjazdu z góry. Miłośnicy Kraju Kwitnącej Wiśni mogą sobie wybrać analogowy zegar na kokpicie, który ma cyferblat z japońskimi znakami. Cena od 61 900 zł
www.maxusluga-suzuki.pl

lexus nx
Doładuj telefon
Jeśli żona chce kupić luksusowego SUV-a, a mąż sportowe auto, to albo muszą wziąć rozdzielność majątkową, albo zrzucić się na Lexusa NX i żyć długo i szczęśliwie. Lexus zadebiutował w segmencie mniejszych SUV-ów dość brawurowo. Jego styliści pokazali swoim niemieckim kolegom, że warto czasem pociągnąć odważniejszą kreskę. Odmiana hybrydowa – i w mieście, i w trasie
– ma spalać nieco ponad pięć litrów, co na pierwszy rzut oka podważa prawa fizyki. Dla lubiących przyspieszenie jest odmiana turbo. Ale obydwie tak samo rozpieszczają zawieszeniem, siedzeniami, przestronnością i jakością. I bajerami: kiedy chcesz włączyć oświetlenie w kabinie, wystarczy, że zbliżysz do niego dłoń, zaś w konsoli między fotelami można mieć indukcyjną ładowarkę. Mając odpowiedniego smartfona, zwyczajnie kładziesz go do przegródki, z której czerpie energię. Cena od 175 100 zł
www.toyota-olsztyn.pl

subaru kopia
Outback wszystko widzi
Najnowsza odsłona rasowego kombi na trudne warunki odzyskała lekkość linii. Ale cała reszta już po staremu: sprawność w terenie dzięki wiernemu trzymaniu się filozofii działania Symmetrical All-Wheel Drive. Takiego ładu, symetrii
i rozłożenia środka ciężkości układu jezdnego nie ma żaden z konkurentów. Stąd rzesza wiernych fanów, którzy lubią posmakować cięższych warunków przed przednim zderzakiem. A skoro już przed nim jesteśmy. Outback dostał technologię nazwaną EyeSight. Sprowadza się ledwie do dwóch kamerek w przedniej szybie, które pracują w zasadzie na etacie drugiego kierowcy. Śledzą ruch przed autem i wspomagają reakcje kierowcy, w podbramkowej sytuacji wyhamowując auto. Kamery rozpoznają i identyfikują obiekty
i sytuacje – nie pozwolą ruszyć kiedy stoi przeszkoda, ale też każą ruszyć, kiedy np. w korku czy na światach zagapimy się i samochód przed nami już odjechał. Cena od 137 000 zł.
www.subaru.olsztyn.pl

volvo
Król Szwecji
Wydawałoby się, że stylistyka Volvo zmienia się rzadziej od następców tronów, ale faktycznie jest to pewien przełom w historii. I oto jesteśmy świadkami nowego rozdziału w dziejach Volvo. Aż 12 lat marka kazała czekać klientom na najbardziej luksusowego SUV-a. Ale cierpliwość popłaca. Po czterech latach intensywnych prac, które pochłonęły 11 mld dolarów, mamy auto stworzone na nowo, od czystej kartki. Ale design przyszłości Volvo wciąż nosi spory ładunek genetyki, która wyróżnia szwedzkie auta na drodze. XC90 stawia na maksymalny komfort jazdy. Kto szuka SUV-a, który twardo stąpa po ziemi, będzie rozczarowany. Kto szuka superkomfortowego, płynącego z przyjemną sprężystością zawieszenia, będzie oczarowany. Dizajn wnętrza to połączenie sztuki meblarskiej i tapicerskiej w wyszukanym stylu. Ciekawostką są same czterocylindrowe dwulitrowe silniki,
ale w wersji ze wspomaganiem elektrycznym osiąga nawet 400 koni. Ceny od 229 900 zł.
www.nordauto.dealervolvo.pl