Lubiliście skakać w dzieciństwie na kanapie? Od małego zabawa z grawitacją daje frajdę, witalność i siłę. W Parku Trampolin 7 Jump Street można to poczuć bez względu na wiek. Na tutejszych zajęciach grupowych – rotacja pokoleń.

Ciało ludzkie ma około 60 bilionów komórek. Aż się proszą żeby je dotlenić i odżywić dobrą dietą i ruchem. W ciągu krótkiego momentu nieważkości podczas skoków na trampolinie, niższe ciśnienie w komorze serca wspomaga przepływ składników odżywczych do komórek. A siła stymulacji mięśni przy ćwiczeniach na elastycznym podłożu jest o 68 proc. większa niż przy joggingu. To naukowe dane, bo radości, która się wyzwala przy podskokach, nie sposób zmierzyć. To pewnie dlatego w Parku Trampolin 7 Jump Street od entuzjazmu i radości aż huczy. Na powierzchni ponad 1200 mkw. rozmieszczonych jest tu prawie 100 trampolin.

– Trening na trampolinie zmusza mięśnie do szybkich, cyklicznych skurczów – tłumaczy Maciej Karuc, menager z 7 Jump Street – To ruchy zbliżone do tych podczas sprintu. I w jednym, i drugim przypadku poprawia się wytrzymałość mięśni i wydolność organizmu. Tyle, że miękka powierzchnia trampoliny zapewnia amortyzację. Bardzo ważne jest aby przed zabawą poświęcić kilka minut na rozgrzanie i rozciągnięcie mięśni.

Podczas gdy bieganie czy jazda na rowerze to metody aktywności fizycznej, które skupiają się na wyizolowanych grupach mięśni, trampolina działa korzystnie na cały układ mięśniowy, harmonijnie rozwijając każdą część ciała. – Chroni przed wadami postawy, rozwija koordynację i ogólną sprawność ruchową – dodaje Karuc. – Dlatego jest dobra zwłaszcza dla dzieci na różnych etapach rozwoju.

Ale nikogo nie trzeba o tym przekonywać. Wizyta w 7 Jump Street to ulubiony punkt wycieczek szkolnych, kolonii, zimowisk czy okolicznościowych imprez. Tutejsze zajęcia ruchowe to alternatywa dla różnych przedmiotów, nie tylko tak oczywistych jak wuef.

– Zabawa i bezpieczny ruch łączone są u nas z elementami edukacyjnymi – przekonuje Maciej Karuc. – Na warsztat trafia m.in. umiejętność budowania zespołu, współpraca, pierwsza pomoc.

Podczas godziny ruchu na trampolinach można spalić nawet 1000 kalorii. Elastyczne podłoże asekuruje i daje poczucie bezpieczeństwa. Dlatego sporty uprawiane w parku są efektywne, rozbudzają potencjał i odwagę. Można tym zabłysnąć na zajęciach z akrobatyki w grupie dla dorosłych lub niepełnoletnich, prowadzonych przez Kamilę, trenerkę gimnastyki, instruktorkę fitness, byłą członkinię kadry narodowej.

– W parku trampolin znajdują się dwa duże baseny z gąbkami, w których bezpiecznie ląduje się po powietrznych ewolucjach. Więc salta i inne gimnastyczne akrobacje ujdą na sucho nawet nowicjuszom – zapewnia instruktorka.

Grupowe zajęcia fitness, które odbywają się dwa razy w tygodniu, modelują sylwetkę poprzez ujędrnianie i uelastycznienie ciała. To sposób na poprawienie kondycji i spalenie zbędnych kalorii bez obciążania stawów, więc odpowiednie nawet dla osób starszych. Wady skoków na trampolinie? Po zejściu z nich ziemia wydaje się zbyt twarda, a ciało zaczyna ważyć tonę. Na szczęście waga tego nie potwierdza.

Tekst: Beata Waś, obraz: arch. 7 Jump Street, Shutterstock.com

Park Trampolin 7 Jump Street

Olsztyn, Leonharda 7

czynny codziennie w godz. 9–21

7jumpstreet.pl

fb/7jumpstreet