Można zabezpieczyć się przeróżnymi polisami, ale cóż z tego, jeśli nie potrafimy wyegzekwować należnego nam odszkodowania. Kancelaria Odszkodowawcza Program Wsparcia Poszkodowanych skutecznie odzyskuje w imieniu swoich klientów należne pieniądze, o jakich nawet nie myśleli. Miałeś zdarzanie nawet trzy lata temu? Nic straconego.

Za solidną stłuczkę dwuletniego BMW firma ubezpieczeniowa wypłaciła właścicielowi 20 tys. zł odszkodowania. Sporo? Kancelaria wyegzekwowała od ubezpieczyciela dodatkowe 40 tys. zł.

Statystycznie 90 proc. odszkodowań jest zaniżanych. Niektóre rażąco: szkody szacuje się na zamiennikach, zaniża się stawki roboczogodzin, niektóre części kwalifikuje do naprawy zamiast do wymiany. Stąd kosztorysy nawet i o połowę niższe. Za urazy w wypadkach firmy wypłacają średnio 1.500–2.000 zł. – My w sądzie w tej samej sprawie uzyskujemy nawet i 15–20 tys. zł – obrazuje Michał Kaźmierczak, założyciel i właściciel olsztyńskiej Kancelarii Odszkodowawczej Program Wsparcia Poszkodowanych.

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

Stworzenie tego typu kancelarii podyktowało mu samo życie. Tylko chwilę cieszył się nowym samochodem, za to długo wyczekiwanym i w dodatku wyprodukowanym w limitowanej serii. Auto zostało rozbite, a z polisy sprawcy zaproponowano nieadekwatne odszkodowanie. – Czułem się podwójnie poszkodowany, w dodatku nikt nie potrafił należycie doprowadzić mojej sprawy do satysfakcjonującego finału. Wtedy uświadomiłem sobie, z jakimi problemami spotykają się poszkodowani i na jakie przeszkody natrafiają podczas egzekwowania należnego im odszkodowania – opowiada.

Kancelaria pomaga osobom poszkodowanym oraz ich bliskim uzyskać od firm ubezpieczeniowych należne odszkodowania. I konsekwentnie propaguje zasadę, zgodnie z którą każdy, kto ze swej winy wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia.

Kancelaria Odszkodowawcza Program Wsparcia Poszkodowanych w której pracują dzisiaj specjalizujący się w zagadnieniach odszkodowawczych radcowie prawni, zajmuje się już nie tylko sprawami szkód komunikacyjnych, ale i tymi, których dostarcza codzienność: od zwichnięć kostki na dziurawym chodniku, złamanej ręki dziecka w szkole, pogryzienia przez psa, przez zniszczenie laptopa w stłuczce samochodowej, wypadki przy pracy, aż po błędy w sztuce lekarskiej, które doprowadzają do wywołania rozstroju zdrowia lub śmierci pacjenta.

Jak działa Program Wsparcia Poszkodowanych? – Mimo iż ludzie mają świadomość, że otrzymali za niską kwotę odszkodowania, to perspektywa wielomiesięcznej batalii sądowej skutecznie odstrasza ich od podejmowania jakichkolwiek działań. Tym bardziej, że wiąże się to z dodatkowymi kosztami oraz sporym zaangażowaniem – zauważa Michał Kaźmierczak.

Dlatego Kancelaria Odszkodowawcza przejmuje całą procedurę. Już na podstawie dostarczonej nam dokumentacji sprawy, analizujemy ją pod kątem możliwości skutecznego zawalczenia o wyższe odszkodowanie – mówi Katarzyna Borowa, radca prawny z Kancelarii Odszkodowawczej Program Wsparcia Poszkodowanych. – Nasze dotychczasowe statystyki pokazują, że jeśli sprawę zakwalifikujemy jako realną do wygrania, to kończy się ona naszym sukcesem. Margines błędu tylko czasem dotyczy kwoty odszkodowania, bo zdarzyło nam się kilka razy, że nie wywalczyliśmy w imieniu klienta stuprocentowej stawki, o którą wnioskowaliśmy.

Analiza sprawy klienta jest bezpłatna – on nigdy nie ma nic do stracenia, zawsze jest więc na plusie.

A zaangażowanie klienta? W całym procesie jest jedynie koordynowany przez kancelarię w kwestii ewentualnego stawienia się na sprawie czy przedłożenia wymaganej dokumentacji. – Jeśli zachodzi taka potrzeba, współpracujemy też z rzeczoznawcami, psychologami dla poszkodowanych, mamy własne lawety do transportu uszkodzonych pojazdów oraz auta zastępcze – wymienia Michał Kaźmierczak.

Te ostatnie, to wręcz wizytówka Kancelarii Odszkodowawczej Program Wsparcia Poszkodowanych. Nie wszyscy poszkodowani upominają się o samochód zastępczy, a przecież mają do tego prawo, bo nie ze swojej winy tymczasowo pozbawieni zostali środka transportu. – Auto powinniśmy dostać od momentu zaistnienia szkody, przynajmniej do dnia wypłaty odszkodowania. I to podobnej klasy jakim poruszaliśmy się – zaznacza. Do dyspozycji klientów kancelarii jest kilkanaście samochodów, w tym wiele klasy premium, m.in. BMW serii 5, BMW X6, Jaguar XE czy Skoda Superb, w prestiżowej wersji Laurin&Klement.

Kancelaria Odszkodowawcza Program Wsparcia Poszkodowanych odkupuje również szkody od klientów, dopłacając im do odszkodowania jakie wypłacił ubezpieczyciel. – Po podpisaniu umowy cesji wierzytelności, kancelaria odszkodowawcza przejmuje prawo do ubiegania się o dopłatę do odszkodowania i formalnie staje się stroną w sprawie. Od tej pory zajmuje się przeprowadzeniem całego procesu sądowego oraz wszystkimi formalnościami i to ona ponosi ryzyko jego przegrania. Klient natomiast od razu otrzymuje ustaloną kwotę i nie musi się niczym przejmować. Co ważne, przekazanie praw do zaniżonej części odszkodowania w żaden sposób nie wpływa na otrzymane już wcześniej od ubezpieczyciela świadczenie – podkreśla radca prawny Katarzyna Borowa.

Tekst: Rafał Radzymiński
Obraz: Arek Stankiewicz, arch. Kancelarii Odszkodowawczej

Kancelaria Odszkodowawcza Program Wsparcia Poszkodowanych

Olsztyn, ul. Partyzantów 73/3

superodszkodowanie.pl

biuro@superodszkodowanie.pl

tel. 693 233 934

KATARZYNA BOROWA

radca prawny Kancelarii Odszkodowawczej Program Wsparcia Poszkodowanych