Skoro jest miejsce na rynku na usługi medyczne, fryzjerskie czy kateringowe na wysokim poziomie, to dlaczego nie mogłyby być takie w warsztacie samochodowym? W pożądany trend wpisali się twórcy Global Auto Service Olsztyn.

Kiedy klient przyprowadza nam swoje wyjątkowe auto, sami zaczynamy żyć jego pasją – rozpoczyna Jacek Radzicki, menedżer Global Auto Service Olsztyn.

Jak podkreśla, tematem aut zespół żyje nie tylko w godzinach pracy. Od lat sami fascynują się ciekawą motoryzacją, przyciągają do siebie ludzi żyjących pasją do samochodów, zbierają klasyczne auta (w serwisie szczególnie mile widziane) i wspierają motorsport. To tutaj kondycji na klasyczne rajdowanie nabiera m.in. replika Poloneza grupy B Mariana Bublewicza. Oryginałem ścigał się 30 lat temu, a dzisiaj, zbudowaną na jego wzór, Adam Dowgird zalicza najciekawsze rajdy dedykowane historycznym rajdówkom (m.in. kultową Barbórkę).

Z takich pasji zrodził się kompleksowy serwis naprawy samochodów. Jest poniekąd pochodną innych biznesów firmy, ale też skupionych przy motoryzacji. Powstał bowiem w miejscu, gdzie marka General Auto Parts (GAP Parts) rozwija na dużą skalę sprzedaż nowych części zamiennych renomowanych marek (eksport, sprzedaż internetowa oraz detaliczna na miejscu – stąd niższe ceny części niezbędnych do napraw). Weszli w branżę ze świetnie przygotowaną obsługą, bo akurat forma sprzedaży internetowej nie wybacza wpadek.

Rozwinięcie biznesu o serwis samochodowy miało swój cel: wprowadzić na rynek usług warsztatowych jakość premium, ale w normalnej cenie. Tak na szybko, menedżer porównał to do znanej hiszpańskiej sieciówki odzieżowej ZARA. Kiedy wchodzi się do ich salonów, widać świetnie zaprojektowane kolekcje, które zaskakują przystępnymi cenami.

– Największym naszym szczęściem jest doświadczona kadra mechaników, która świetnie się uzupełnia. Nie ma wśród nich ani jednego, który jest wybitny we wszystkim, ale każdy jest fachowcem w swoich zagadnieniach – podkreśla Jacek Radzicki. Sam, jako menedżer, mechanikiem nie jest, choć posiada wiedzę mechaniczną. Pełni rolę konsultanta, będąc łącznikiem między klientem, a serwisem.

Global Auto Service Olsztyn walczy też z problemem, którego doświadczył pewnie już każdy właściciel używanego auta: wolny termin w warsztacie. Czasem odległy jak do lekarza specjalisty. Dlatego klientom, którzy mają pilne przypadki, pracownicy serwisu odbierają auto spod domu w trybie priorytetowym, robią rzetelną diagnostykę, ustalają z klientem zakres prac, a gotowe auto odstawiają pod dom (umyte, a na życzenie klienta z wypielęgnowanym nadwoziem dobrej klasy kosmetykami). A fakturę przesyłają na maila.

Serwis wprowadził też pakiety korporacyjne. Korzystają z nich firmy, wykupując karty na usługi ze zniżkami dla swoich pracowników. Któż by nie chciał takiego bonu, tym bardziej że Global Auto Service Olsztyn dość sugestywnie komunikuje na swojej stronie filozofię: ”Pomożemy ci utrzymać auto w idealnym stanie”.

Tekst: Rafał Radzymiński, obraz: Michał Bartoszewicz, Antoni Niemczynowicz

Global Auto Service Olsztyn jest partnerem startu załogi A.Dowgird/
M.Klonowski repliką rajdowego Poloneza w Barbórce Warszawskiej.