Im wyższej klasy auto, tym wyższa kultura użytkowania – tak powinno być. A jak jest? Mazurek Premium Service na co dzień zajmuje się obsługą samochodów klasy premium, więc warto skorzystać ze wskazówek doświadczonego warsztatu.

Do Mazurek Premium Service średnio dwa razy dziennie przyjeżdżają klienci, by sprawdzić stan techniczny wynalezionych w przeróżnych ogłoszeniach samochodów wysokiej klasy, które planują kupić. I mimo że są kilkuletnie, to 80 proc. z nich nie zdaje egzaminu podczas weryfikacji. Czy tak słabej jakości auta produkują prestiżowe marki?

Oczywiście, że nie. Najczęściej to sami użytkownicy je zaniedbują, bo są przekonani, że samochód porządnej klasy za porządne pieniądze jest nieśmiertelny. – Wielu klientów wciąż ma niską świadomość, że współczesne auta klasy premium to szalenie zaawansowane technologicznie urządzenia i wychodzą z założenia, że jeśli kupią fabrycznie nowe, to można je dowolnie użytkować, bo przecież jest na gwarancji, a jedyne czym się warto zainteresować, to ewentualnie wymiana oleju raz na rok – zauważa Paweł Stefański, dyrektor Mazurek Premium Service. – Owszem, niektóre auta są wręcz stworzone do ostrego traktowania, ale przy takim stylu jazdy trzeba nad wyraz dbać o ich stan i kulturę użytkowania. Przecież nawet jeśli kupimy najdroższe meble na świecie i zaczniemy bez przerwy trzaskać drzwiczkami od szafki, też najpewniej się urwą. Więc przysłowie „jak dbasz, tak masz”, jest tu trafione w sedno.

Najczęstsze przewinienia użytkowników to ostre traktowanie auta tuż po uruchomieniu zimnego silnika, kiedy rzadki olej nie osiągnął jeszcze wymaganej lepkości, zaś szereg czujników nie zdążyło jeszcze zanalizować pracy skorelowanych ze sobą podzespołów. 

Mechanicy w Mazurek Premium Service mają wypracowany nawyk, że kiedy auto przyjeżdża nawet na okresową wymianę opon, profilaktycznie sprawdzane jest pod kątem mechanicznym i diagnostycznym. – Pozwala to wychwycić nieprawidłowości w ich początkowej fazie i naprawić za niewielkie pieniądze. Ale kiedy zaniedbamy np. wyciek, luz, świecące się kontrolki czy defekt podzespołu, konsekwencje pominięcia tego na kilka miesięcy będą kosztowne. Niestety, tutaj nie ma oszczędności na skróty – przestrzega dyrektor serwisu.

Dlatego zaniedbane auta, nierzetelnie serwisowane i ze zlekceważonymi symptomami usterki, stają się wkrótce skarbonkami, które wiecznie wymagają nakładów. To psuje i reputację samego samochodu, ale przede wszystkim odbiera satysfakcję jego użytkownikowi. – To są właśnie te auta, które mimo niewielkiego przebiegu i wieku, trafiają do nas na wystawienie ekspertyzy o nich. Zawsze sugerujemy klientom, że przyjemność z użytkowania auta klasy premium dają te egzemplarze, które kupiliśmy w nienagannym stanie – dodaje.

Podobne koszmary prześladują klientów, którzy kupili wysokiej klasy auto po wypadku – świadomie, bo miało być taniej, albo nieświadomie, bo nie sprawdzili w profesjonalnym serwisie. – Takiej klasy auta są zbyt trudne do rzetelnego zweryfikowania dla kogoś, kto nie zna ich specyfiki i zasady funkcjonowania, dlatego bardzo łatwo jest ukryć w nich wiele wad i mało kto się na nich pozna. Minęły czasy, kiedy przysłowiowym kopniakiem w oponę i zajrzeniem pod maskę weryfikowało się stan samochodu – mówi Paweł Stefański. – My sprawdzamy w samochodzie ponad 100 punktów, od blacharskich, lakierniczych przez mechaniczne, aż po diagnostykę elektroniki. I dopiero na tej podstawie możemy wydać opinię o jego stanie. Jesteśmy właśnie po przeglądzie Maserati z 2008 roku, które jest w rewelacyjnym stanie, ale wiemy z jaką troską było serwisowane.

Tekst: Rafał Radzymiński

Obraz: Kuba Chmielewski

Mazurek Premium Cars

to obchodzący jubileusz 25-lecia działalności multidea-ler samochodów marek premium. Z kolei Mazurek Premium Service zajmuje się kompleksową obsługą gwarancyjną i pogwarancyjną samochodów marek premium, głównie Audi, BMW, Land Rover, Jaguar, Merce-des, Porsche, Volvo.

Mazurek Premium Cars

Olsztyn, ul. Lubelska 29

mazurek.com.pl

fb/AutoTwoichMarzen

fb/BoschMazurekSerwisOlsztyn