Folia natryskowa chroniąca lakier samochodowy jest technologią numer 1 w świecie car detailingu. Tworzy swoisty pancerz, ale nie powiela wad popularnych folii do oklejania. Z usługą właśnie startuje Mazurek Premium Service – raj dla estetów samochodowych.

Opatentowana przez Anglików technologia PPS (Paint Protection Spray) zdążyła już okrążyć swoją sławą cały motoryzacyjny świat. Wreszcie zawitała też do Polski, a konkretnie do olsztyńskiego studia detailingowego działającego w Mazurek Premium Service, multidea-lera nowych lub prawie nowych samochodów klasy premium.

Co się kryje pod szyldem PPS? Specjalizująca się w technologii zabezpieczeń lakierów samochodowych brytyjska firma NGENCO od 2012 roku pracowała nad przełomowym rozwiązaniem, które dałoby skuteczną i przyjazną w użytkowaniu formę ochrony lakieru. To folia nakładana na lakier w formie… natryskowej. Kiedy po kilkunastu godzinach osiąga pełnię właściwości, tworzy 0,8-milimetrowy pancerz, który w razie konieczności można zerwać niczym elastyczny plaster ze skóry.

KLIKNIJ, aby posłuchać naszego podcastu
MADE IN Warmia & Mazury Podcasts

Jak skutecznie chroni lakier? Można np. szorować go szczotką drucianą, a zostaną po niej jedynie mikroskopijne ślady, które… znikną. Pod wpływem słońca folia sama się szybko regeneruje. Jest przy tym całkowicie niewidoczna, a samemu lakierowi nadaje niesamowitą głębię i połysk.

Technologia nakładania folii w formie natryskowej to proces czteroczęściowy, każdy wykonywany w odpowiednich warunkach. Mazurek Premium Service zamówił w tym celu specjalną komorę przystosowaną do świadczenia tej usługi. Co ciekawe, właściciel auta może zdecydować się też na zmianę koloru nadwozia i wówczas między wspomniane cztery procesy, a więc cztery warstwy folii w lakierze, włącza się kolejną – z wybranym pigmentem.

Firma NGENCO sama przez wiele lat specjalizowała się w naklejanych foliach zabezpieczających nadwozia, popularnych dzisiaj PPF (Paint Protection Film). Właściciele aut najczęściej decydowali się na zabezpieczenie najbardziej narażonych elementów: zderzaki przednie, maski, lusterka. Arkusze folii wycinane są tak, by kształtem pasowały do danego elementu nadwozia. W sportowych autach, których zderzaki mają zwykle skomplikowane kształty, trudno precyzyjnie pokryć całą powierzchnię, z czasem folia okleja się na narożnikach, matowieje, widać cięcia na łączeniach, bo nie ma możliwości naklejenia dużego arkusza.

Przy folii natryskowej wszystkie te niedogodności nie istnieją. – Folie natryskowe PPS są najmniej inwazyjnym zabezpieczeniem nadwozia auta, a jednocześnie najlepszą rzeczą, jaką można sobie wyobrazić do zabezpieczenia powłoki lakierniczej – podkreśla Paweł Stefański, dyrektor Mazurek Premium Service. – Twórcy tej metody doprowadzili ją do najwyższego możliwego poziomu.

Dlatego mimo iż wydawałoby się, że naklejane folie ochronne są całkiem nową technologią, to w Wielkiej Brytanii i w krajach, gdzie są już przedstawiciele NGENCO, właściciele aut klasy premium czy sportowych, rezygnują z folii PPF, przechodząc już na folie natryskowe. Portfolio przedstawicieli firmy jest imponujące – samochody najwyższej półki kolekcjonerskiej po pokryciu folią natryskową prezentowane są w stanie wręcz konkursowym. – Jeśli lubisz mieć zadbany samochód, a na dodatek posiadasz taki, na którym ci zależy oraz prezentuje pewną wartość, na pewno zainteresujesz się tą technologią – dodaje Stefański. – Jako serwis musieliśmy sporo zainwestować w zaplecze technologiczne, by być gotowym na taką usługę i stać się certyfikowanym partnerem brytyjskiej marki, ale jeśli chce się być liderem zabezpieczeń, takie inwestycje były konieczne. Jednak spodziewamy się ogromnego zainteresowania tą usługą, bo po prostu nic lepszego nie ma. Mało tego, z tej technologii na Zachodzie korzystają też i posiadacze motocykli czy łodzi motorowych, więc nie ograniczamy się jedynie do samochodów.

Niemal wszyscy klienci kupujący nowe lub prawie nowe samochody wysokiej klasy w salonie Mazurek Premium Cars, jeszcze przed ich odbiorem decydują się na skorzystanie na miejscu z usługi zabezpieczenia lakieru, do tej pory głównie ceramiką. – Profesjonalnym detailingiem nasi specjaliści zajmują się już od wielu lat. Klienci doceniają użytkowanie auta zabezpieczonego ceramiką, którego lakier i felgi po zwykłym umyciu wyglądają jak nowe. Po prostu samochód stale prezentuje się świeżo (na folie natryskowe też można nałożyć dodatkową warstwę ceramiki).

Jednak samo zabezpieczenie lakieru ceramiką jest już tą przysłowiową wisienką na torcie. Najważniejszy jest bowiem proces przygotowania i rzetelnej oceny stanu powłoki oraz dostosowania odpowiednich preparatów do osiągnięcia finalnego efektu, a to już wymaga wiedzy, profesjonalizmu i odpowiednio przygotowanego stanowiska – dodaje Stefański.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tekst: Rafał Radzymiński, obraz: archiwum NGENCO

Mazurek Premium Cars

to obchodzący jubileusz 25-lecia działalności multidea-ler samochodów marek premium. Z kolei Mazurek Premium Service zajmuje się kompleksową obsługą gwarancyjną i pogwarancyjną samochodów marek premium, głównie Audi, BMW, Land Rover, Jaguar, Merce-des, Porsche, Volvo.

Mazurek Premium Cars

Olsztyn, ul. Lubelska 29

mazurek.com.pl

fb/AutoTwoichMarzen

fb/MazurekPremiumService&Detailing